-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Petter sikter mot pallen
Føreren er den samme, men bilen er ikke til å kjenne igjen før sesongens andre EM-runde i rallycross. Petter Solberg og hans team har bygd og ombygd samme bil to ganger i løpet av de siste seks ukene.
Kun noen få komponenter fra debutbilen på engelske Lydden Hill i påskehelgen fikk bli med videre til portugisiske Montalegre kommende helg. Solberg-mekanikerne har jobbet døgnet rundt for å få ”EVO II” klar til nytt løp.
Det greide teamet med et nødskrik.
- Hele bilen er blitt gjort om siden sist. Vi hadde mange problemer på Lydden Hill, og etter det er alt av drivverk byttet ut og det meste annet endret. Om alt fungerer som vi håper det skal i Portugal, er målet finaleplass og i beste fall en plass blant de tre beste, sier Petter Solberg.
Den tidligere rallyverdensmesteren er ute etter bedring av 10.plassen fra debuten i sin selvbygde, karbondekkede Citroën DS3 Supercarmed 600 hestekrefter. Sist sviktet motoren, girkassen, drivakslingen, clutchen og til slutt servostyringen.
Sjefingeniør Simon Levett garanterer etter moderniseringene at Solbergs bil vil være langt bedre i Portugal.
- Som vanlig har vi jobbet non-stop siden vi kom tilbake fra England for å prøve å fikse alle problemene som oppsto på Lydden Hill. For å være helt ærlig; det var et mirakel at vi i det hele tatt greide å stille klar en bil til den første runden. Den jobben er min vanskeligste noensinne. Fortsatt gjenstår en god del, men hva som skjer framover avhenger av opplevelsen vi får i Portugal, hevder Petter.
Arenaen i Montalegre ligger kloss inntil den spanske grensen, i et fantastisk område i fjellene i Vila Real-regionen. Høyden kan påvirke effekten i motorene som må "puste" tynn luft, men Petter er vant til denne typen problemer etter mange år med konkurranser i bl.a. Rally Mexico.
Montalegre framstår mer som en racingbane enn Lydden Hill: Banen byr på mer jevn fart. Den løse delen av banen på i alt 1,52 kilometer, består av sand på toppen av asfalt. Petter kan nok en gang påkalle rallyerfaringen for å holde farten høy.
- Vi ledet faktisk Rally Portugal i fjor, så hvorfor ikke gjøre det samme igjen i rallycross? I det minste går vi bedre forberedt inn i Portugal-runden enn vi gjorde til Lydden Hill. I motsetning til alle andre vil dette være helt nytt for meg igjen, så vi får bare gå inn i det med samme holdning som alltid: 110 prosent og fast bestemt på å sende fansen hjem med noe de vil huske lenge.
Fem nordmenn deltar i Portugal-løpet: Petter Solberg, trønderen Knut Ove Børseth, vestfoldingen Alexander Hvaal, bergenseren Andreas Bakkerud og hedmarkingen Mats Lysen.
Forrige EM-runde ble vunnet av amerikanske Tanner Foust. Sist EM gjestet Montalegre vant også Foust. Før det seiret tre svensker på banen: Michael Jernberg (2010), Andreas Eriksson (2009) og Lars Larsson (2007).
Banen er den ene av kun to i årets EM-serie der nordmenn aldri har vunnet største klasse.
EM-stillingen (etter 1 av 9 løp):
1) Tanner Foust, USA 26, 2) Timmy Hansen, Sverige 25, 3) Jussi-Petteri Leppihalme, Finland 19, 4) Timur Timerzjanov, Russland 19, 5) Davy Jeanney, Frankrike 18, 6) Anton Marklund, Sverige 16, 7) Julian Godfrey, Storbritannia 14, 8) Alexander Hvaal, Norge 12, 9) Knut Ove Børseth, Norge 11, 10) Petter Solberg, Norge 10.
…14) Andreas Bakkerud, Norge 5, 15) Henning Solberg, Norge 5, 21) Mats Lysen, Norge 0.