-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
AMG puster på CLA
Mercedes-AMG har med seg to nye modeller til Frankfurt. Den ene er bygget for racing, men den andre kan du kjøre på vanlig vei.
La oss starte med racingversjonen. Den bærer betegnelsen CLA 45 AMG Racing Series og er foreløpig på konseptstadiet. Men det er liten tvil om at Mercedes har planer om å realisere bilen på et senere tidspunkt.
Folkeracing
Mercedes er jo allerede godt representert innen racing med eget Formel 1-team samtidig som deres SLS AMG gjør det meget bra innen GT-racing på alle kontinenter. Med CLA AMG Racing Series ser de for seg en vesentlig bredere kundegruppe.
Bilen er en nær standard gatebil med toliters turbomotor, men sikkerhetsnivået er selvsagt på et langt høyere nivå for å tilfredsstille internasjonale krav.
Fleksibelt
Teknisk kan bilen tilpasses serier i ulike land, så man kan operere med forskjellig effekt, forskjellige girkasser og sågar velge om man vil ha firehjulsdrift eller forhjulstrekk.
Sporvidden er økt både foran og bak, og hjulopphenget kan justeres for å tilpasses den enkelte bane. Bremsene er bygget for racing og er blokkeringsfrie med ventilerte skiver rund baut.
Bilen har aerodynamiske hjelpemidler i karbonfiber, som en ny front med integrert spoiler, ekstra brede skjermer og sideskjørt samt diffusor og justerbar hekkspoiler. Og selvsagt er den klargjort for å kjøres på mønsterløse slicks.
Interiøret er så ribbet og enkelt som det skal være for å spare vekt, samtidig som sikkerheten er ivaretatt gjennom bur i rustfritt stål. Racingstolene fra Recaro har plass til hjelm og HANS (Head And Neck Support), og det tykke rattet har hendler for raske girskift.
Mercedes-AMG har til hensikt å selge bilen til private team og ser gjerne for seg at den kjøres internasjonalt.
CLA 250 Sport
Mer oppnåelig for folk flest er CLA 250 Sport som også bærer en “engineered by AMG”-tag. Den firesylindrede toliteren yter 211 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 350 Newtonmeter i området 1200 til 4000 omdreininger.
Standard girkasse er 7G-DCT dobbel clutch automatgirkasse som kan overstyres manuelt.
CLA 250 Sport har eksklusive 18-tommers AMG-felger med dekk i dimensjon 235/40 R18. Delvis skjult bak disse sitter rødlakkerte bremsecalipere. Innendørs frisker rød dekor opp det mørke interiøret, blant annet er setebeltene røde.
Denne modellen kommer på markedet i desember.