-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
På nye jaktmarker
Til helgen kjøres første runder i WTCC. Da får vi se hvordan Citroën og Sebastien Loeb mestrer overgangen fra rally til baneracing.
Etter ni måneders intense forberedelser og mer enn 10.000 testkilometer, er Citroën Racing klar til sin første start noensinne i World Touring Car Championship.
Det første av sesongens 12 løp kjøres i Marrakech i Marokko. Kalenderen er svært tett, og de første syv løpene avvikles innen utgangen av juni. Med unntak av helgens løp kjøres samtlige i Europa, mens Nord- og Syd-Amerika samt Asia står på agendaen i andre halvår.
Tre Citroën C-Elysée WTCC stiller til start i Marokko. Som verdensmester i WTCC 2013 kjører Yvan Muller bil nummer 1, den nidobbelte verdensmesteren i WRC, Sébastien Loeb, bil nummer 9 og den argentinske føreren José-Maria Lopez bil nummer 37.
C-Elysée WTCC kjørte sine første kilometer 10. juli 2013, og siden har Citroën Racing, i tett samarbeid med sine WTCC-førere, jobbet intenst med utviklingen av bilen.
I tillegg til de tre nevnte førerne, vil kinesiske Ma Qing Hua sitte bak rattet i flere av løpene som finner sted i Asia. Kina er jo er meget viktig marked for Citroën, så det er neppe noen ulempe å ha en lokal fører på teamet.
Direktøren for Citroën Racing, Yves Matton, uttaler at det har vært litt av en utfordring, ikke bare å skulle forberede en ny sesong, men endatil å gjøre det i et mesterskap som Citroën ikke har deltatt i tidligere.
Yvan Muller, som har vunnet VM for standardbiler (WTCC) i 2008, 2010, 2011 og 2013, er den eneste av Citroën-førerne som har kjørt WTCC-løp i Marrakech. Det er en bybane som Muller har stor respekt for, og som går helt inn i de store boulevardene i utkanten av byen.
Slik ser kalenderen for årets WTCC ut:
13.04 Marrakech, Marokko
20.04 Paul Ricard, Frankrike
04.05 Hungaroring, Ungarn
11.05 Slovakia Ring, Slovakia
25.05 Salzburgring, Østerrike
08.06 Moscow Raceway, Russland
22.06 Spa-Francorchamps, Belgia
03.08 Rio Hondo, Argentina
14.09 Sonoma, USA
12.10 Shanghai, Kina
26.10 Suzuka, Japan
16.11 Circuito da Guia, Macau