-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ekstreme linjer fra Fiat
Denne ekstreme konseptbilen er virkelig ekstrem. På sin konseptbil i Sao Paulo har Fiat endret reglene for hvordan en bil skal se ut.
Det som først og fremst gjør at dette ser underlig ut, er at den er like høy over selve kroppen, som den har høyde over havet.
Eller, for å si det på en annen måte: Bilen har veldig høy bakkeklaring – det er mye tomrom under den. Så kommer den massive kroppen og oppå der ligger det en beskjeden liten kabin nesten uten glassflate. Den er ikke er høyere enn om du hengte opp bilen på et spidd, kunne du sveive den uten at taket tok bakken.
Vi snakker med andre ord om uvanlige proporsjoner.
Fronten ser ut som det er en Fiat 500-utgave som er strukket slik at den skulle passe på en Evoque, hekken ser ut som om det var en pickup innom under unnfangelsen og filigrams-mønsteret under bakruta ser ut som et Lamborghini-forsøk på å skjule motorrommet.
Hva skal jeg si – jeg synes BMW X6 så merkelig ut – men den er jo blitt en slags suksess. Så jeg skal kanskje være litt forsiktig med å undre meg over underlighetene i denne bilen.
Men på den annen side, det er morsomt når konvensjonelle oppfatninger utfordres, og visst må vi være enige om at dette er gjennomført. Her har ingen mistet motet halvveis og avsluttet før de var kommet helt frem – dette er hel ved.
Blågrønt
Bilen er døpt FCC4 – Fiat Concept Car med – gjett – fire dører.
Designerne har gjort masse ut av ferske karosseritrender: varierende type overflater, masse grafikk i lukke-linjene, asymmetriske detaljer (bakdørene for eksempel) og LED-mønstrene som en del av hele pakka.
Dessuten har den et formspråk som lett kan tolkes i retning av «Blått er det nye Grønt» - jeg tror med andre ord det har vært tenkt tung hybrid her.
Men ikke noe er sagt om hva som driver eller hvor det drives, eller hvordan. Det eneste vi vet konkret er at den er fem meter lang, nesten to meter bred og enseksti høy.
Dette er, sies det, er ren Brasil-jobb (Fiat er markedsleder der). Jeg håper allikevel den kommer til Genève selv om den da er et halvt år gammel allerede. For også der trenger vi noe som kan slå opp øynene våre.