Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept
Scion iM Concept

En Auris til begjær

Toyota Auris er vel ikke akkurat førstevalget hos unge bilentusiaster. Men litt kosmetikk kan gjøre underverker.

Publisert Sist oppdatert

Det er i alle fall hva Toyotas amerikanske ungdomsmerke, Scion, håper på når de debuter konseptbilen iM i Los Angeles neste uke.

Den er basert på Toyota Auris som ikke selges i USA i dag. Og den har fått styling-elementer inspirert fra racing – det ser unektelig ganske vellykket ut.

I tillegg til at Scion-logoen erstatter Toyotas, har den en aggressiv front med store luftinntak, markante skjermbuer linket sammen av sideskjørt og fylt med 19-tommers felger i antrasittgrått.

Ventilerte skivebremser med 4-pots calipere og variable dempere er også på plass. Racing-inspirerte detaljer finner vi også i hekken gjennom en aggressiv støtfanger, sentralt eksosrør og takspoiler. Selv speilhusene er erstattet med noen små og aerodynamiske.

Lakkfargen kaller Scion «incrediblue», og den er jo ikke ulik den vi har sett på en del sportsbiler tidligere, som for eksempel Subaru WRX. Lexus har også brukt noe tilsvarende på RC Coupé i F-utgave.

Ikke et ord om hva som skjuler seg under panseret foreløpig, det kortet holder Scion til brystet frem til utstillingen åpner neste uke.

Powered by Labrador CMS