-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
LA Design: Acura
Som vanlig har bilutstillingen i Los Angeles invitert fabrikkenes designavdeling til å komme med sin oppfatning av et gitt tema. I dag slipper vi til Honda R&D Americas.
Vi har tidligere vist hvordan Hondas Advanced studio i Japan tenker. Her får vi se hva deres amerikanske tenketank har kommet frem til.
Her går de ut fra at mennesker og maskiner har utviklet en dypere interaksjon enn den vi kan forestille oss i dag. Implantater kan for eksempel hjelpe mennesker til å koble opp mot objekter og modifisere dem slik at de yter mer hva angår komfort eller prestasjon.
Dette vil blant annet bety at teknologien ikke bare kommer til å møte bilistenes behov, men også forutse dem, og innrette seg deretter.
Fremtidens Acura vil bli som en stor sandkasse, forteller de, der menneskene kan utvikle kreativitet og nyte slik at bilen får en meget mer sentral rolle i passasjerens daglige liv.
Bilen, som de har tenkt seg den, består av et innvendig og et utvendig skall som er forbundet med et nesten stålullaktig element som flekser og retter seg etter brukernes behov.
Hele interiøret er bygget opp av et formbart stoff som lar seg forme etter behov og ønsker, bare ved å dra eller dytte i det.
På den måten kan man også bygge behagelig plass til en eller to om bord.
Ved hjelp av biometri og kunstig hukommelse vil bilen snart forstå hver brukers spesielle behov og oppførsel og innrette seg selv etter det. Enten ved å endre ytelse eller endre fasong.
Og dersom noen syntes denne (også lett tåkete) beskrivelsen hørtes mykere ut enn for de andre fire kan det ha sin forklaring. Nesten halvparten av denne gruppen – og det inkluderer de to designsjefene – er kvinner. Hos de andre var det nesten 100 prosent menn.