-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Super Nano
Da Tata bygget sin mikrobil Nano var poenget at den skulle bli billig. Sterk var ikke med på prioriteringslisten. Møt 230-hesters SuperNano.
Vi kan nok trygt slå fast at Nano ikke er noen dundrende suksess. Den skulle jo bli Indias folkebil, men verken i India eller i andre deler av verden har den oppnådd noe imponerende volum.
Men bilen er en spennende konstruksjon, med grader av Smart over seg, med motoren bak og et karosseri som vanskelig kunne bli mindre.
Vakker kan man vanskelig kalle innpakningen, så det er kanskje ikke så uventet at noen gikk i gang med å style opp eksteriøret.
Race-klar
Til nå har det foregått på ganske avslappet basis, antydninger av spoiler bak, noen har forsøkt seg med felger, noen har antydet litt større eksosrør enn det som egentlig trengs – og lignende «low key» tilleggsutstyr har vi sett.
En indisk racing-konstruktør, JA Racing, som blant annet er store på Formula Ford, gikk litt lenger. Her har vi et fullt body-kit, brede slicks, racingbur, Recaro-seter, karbondetaljer innvendig – men det er først når du oppdager manualer under rattet at du skjønner at her er det alvor.
Baksetet er revet ut og i stedet har JA lagt inn en 1,3-liters motor på 230 hk der. 192 hester mer enn originalen – jeg tror på dem når JA sier at de dermed har Indias hotteste hatch. 2,6 kg på hver hestekraft holder en stund – i hvert fall opp til 190 km/t, der denne bilen stopper.
Sikkert smart å ikke gire den lenger, det er ikke noe på disse bildene som tyde på at SupeNanoen har fått noen aerodynamisk hjelp til å holde seg presset mot veien.
JA Racing forteller at det har kostet dem 2,5 millioner rupi å bygge dette eksemplaret (godt over 300.000 kroner). For et slikt beløp får du vel omtrent 20 nye Nano hvis prisene er opprettholdt på 2008-nivå.
AutoblogIndia sier at JA sikkert gjerne vil ta seg av din Nano også på tilsvarende måte – men, sier de, de har mer enn nok å gjøre med å bygge enseters racerbilene sine, så det er kanskje smart å ringe og få en avtale før du stiller opp med bilen din.