-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota oppgraderer
Toyota viser oppdaterte utgaver av sine "melk og brød"-modeller, Auris og Avensis. Dessuten står FC-bilen Mirai klar i europeisk drakt.
Auris får i løpet av året en ny 1,2-liters turbomotor. Det har lenge vært et savn hos de japanske produsentene som har tviholdt på sugemotorer på bensinfronten.
Motoren yter 114 hk og har et dreiemoment på 185 Nm. Toyota lover akstid til 100 på 10,1 sekund og et CO2-utslipp på 109 gram per kilometer.
I tillegg kommer en ny 1,6-liters diesel mens den eksisterende 1,4-literen er oppdatert for bedre ytelser og drivstofføkonomi. Alle motorene innfrir dermed Euro 6-kravene.
Mye hybrid
I Norge er hybridandelen så høy som 85 prosent for Auris, men hybrid er også populær i andre markeder. Toyota hevder at over 50 prosent av nye alle nye Avensis har hybrid drivlinje.
Men det er ikke bare under panseret det skjer oppgraderinger på Auris – den får også ny kosmetikk og et oppgradert interiør som skal sørge for høyere opplevd kvalitet.
Det er i tillegg gjort tiltak for å dempe støy, stramme opp styringen og sørge for økt komfort og mer engasjerende kjøreegenskaper.
«Ny» Avensis
Avensis har fått så omfattende endringer at Toyota velger å kalle den ny. Den har fått en ny front med LED-lys, og alt innendørs er fornyet for å gi en høyere kvalitetsfølelse.
På sikkerhetsfronten er Toyota Safety Sense-pakken innført som standard på hele serien. Utstyrsnivåene er oppgradert og kan (avhengig av nivå) blant annet inneholde en 8-tommers multimedia skjerm.
Også her tilfredsstiller motorene kravene i Euro 6.
Mirai, Toyotas brenselcellebil, har sin Europa-debut i Genève. Den kom på markedet i Japan i 2014 og skal suksessivt lanseres på utvalgte europeiske markeder fra september 2015. Norge står foreløpig ikke på Toyotas hydrogenkart.