-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kjapp AMG
Sist helg slapp Mercedes-Benz bilder og info om nye C-Klasse Coupé. I dag kan vi servere de tøffeste medlemmene i familien.
Du ser umiddelbart at dette er noe annet enn en lett modifisert familiebil. AMG har virkelig lagt seg i selen for å lage en rå sportsbil, ja her har Mercedes-spesialistene kommet opp med en direkte konkurrent til coupéene BMW M4 og Audi RS5.
Det er ikke første gang AMG puster på C-Klasse Coupé, men det er etter min mening det mest gjennomførte prosjektet deres. Ikke minst takket være at nye C-Klasse Coupé har en eksklusiv design med tette bånd til storebror S-Klasse Coupé.
Kjapp og kjappere
Mercedes-AMG C 63 Coupé leveres i to utgaver, med og uten S i betegnelsen. Begge har en 4-liters bi-turbo V8 under panseret. Standardutgaven har 476 hestekrefter mens S-en har 510 hk og en tilbehørspakke som gjør den enda mer ekstrem.
Avanserte hjelpemidler er på plass for å hjelpe deg i utsatte situasjoner, men uten å legge den minste demper på den ekstreme opplevelsen det er å kjøre en sporty coupé med så mye krefter under panseret og med et chassis og bremser som er tilpasset kreftene.
De nye Mercedes-AMG-modellene skal avdukes sammen med den vanlige C-Klasse Coupé på IAA i Frankfurt om noen uker. I mellomtiden kan du kose deg med video og et stort bildegalleri.
(Se tekniske data under videoen)
* Kjørbar stand (tank 90% full, uten fører og bagasje); ** Kjørbar stand (tank 90% full, med fører (68 kg) og bagasje (7 kg); *** Elektronisk begrenset; 290 km/t med AMG Driver’s Package
Mercedes-AMG C 63 S Coupé | Mercedes-AMG C 63 Coupé | |
Slagvolum | 3982 cc | 3982 cc |
Effekt | 375 kW (510 hk) | 350 kW (476 hk) |
Maks dreiemoment | 700 Nm | 650 Nm |
Forbruk | 0,89-0,86 l/mil | 0,89-0,86 l/mil |
CO2 utslipp | 209-200 g/km | 209-200 g/km |
Økonomiklasse | E | E |
Egenvekt (ifølge DIN/EC) | 1725 kg* / 1800 kg** | 1710 kg* / 1785 kg** |
Aks. 0-100 km/t | 3.9 s | 4.0 s |
Toppfart | 250 km/t*** | 250 km/t*** |