-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kjapp AMG
Sist helg slapp Mercedes-Benz bilder og info om nye C-Klasse Coupé. I dag kan vi servere de tøffeste medlemmene i familien.
Du ser umiddelbart at dette er noe annet enn en lett modifisert familiebil. AMG har virkelig lagt seg i selen for å lage en rå sportsbil, ja her har Mercedes-spesialistene kommet opp med en direkte konkurrent til coupéene BMW M4 og Audi RS5.
Det er ikke første gang AMG puster på C-Klasse Coupé, men det er etter min mening det mest gjennomførte prosjektet deres. Ikke minst takket være at nye C-Klasse Coupé har en eksklusiv design med tette bånd til storebror S-Klasse Coupé.
Kjapp og kjappere
Mercedes-AMG C 63 Coupé leveres i to utgaver, med og uten S i betegnelsen. Begge har en 4-liters bi-turbo V8 under panseret. Standardutgaven har 476 hestekrefter mens S-en har 510 hk og en tilbehørspakke som gjør den enda mer ekstrem.
Avanserte hjelpemidler er på plass for å hjelpe deg i utsatte situasjoner, men uten å legge den minste demper på den ekstreme opplevelsen det er å kjøre en sporty coupé med så mye krefter under panseret og med et chassis og bremser som er tilpasset kreftene.
De nye Mercedes-AMG-modellene skal avdukes sammen med den vanlige C-Klasse Coupé på IAA i Frankfurt om noen uker. I mellomtiden kan du kose deg med video og et stort bildegalleri.
(Se tekniske data under videoen)
* Kjørbar stand (tank 90% full, uten fører og bagasje); ** Kjørbar stand (tank 90% full, med fører (68 kg) og bagasje (7 kg); *** Elektronisk begrenset; 290 km/t med AMG Driver’s Package
Mercedes-AMG C 63 S Coupé | Mercedes-AMG C 63 Coupé | |
Slagvolum | 3982 cc | 3982 cc |
Effekt | 375 kW (510 hk) | 350 kW (476 hk) |
Maks dreiemoment | 700 Nm | 650 Nm |
Forbruk | 0,89-0,86 l/mil | 0,89-0,86 l/mil |
CO2 utslipp | 209-200 g/km | 209-200 g/km |
Økonomiklasse | E | E |
Egenvekt (ifølge DIN/EC) | 1725 kg* / 1800 kg** | 1710 kg* / 1785 kg** |
Aks. 0-100 km/t | 3.9 s | 4.0 s |
Toppfart | 250 km/t*** | 250 km/t*** |