-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Insignia på vei
Dagens modell har vært på markedet siden 2008, så det er snart på tide med en splitter ny Opel Insignia.
Med ny Corsa i fjor og splitter ny Astra på vei inn i høst, er Insignia neste viktige modell ut hos Opel. Våre bilder viser generasjon to på test sammen med dagens modell.
Selv om bilen er godt kamuflert, er det ingen tvil om at den viderefører coupé-formene fra dagens modell – og gjør dem enda mer fremtredende – nesten som på Audi A7.
Det vi også vet er at den får designtrekk fra det elegante Monza-konseptet vi møtte i Frankfurt for to år siden.
Større, men lettere
For å hamle opp med moderne konkurrenter som Skoda Superb, sier våre kilder at neste generasjon Insignia vokser i forhold til dagens modell – kanskje blir den så mye som ti centimeter lenger.
Men takket være bruk av Opels moderne plattform og nye drivlinjer, blir den ikke tyngre – snarere tvert imot, den kan bli så mye som 200 kg lettere.
Selv om interiøret på spionbildene er enda mindre eksponert enn eksteriøret, forventer vi et strukturert interiør med alt av moderne infotainment-løsninger.
Kanskje satser Opel også på et mer eller mindre heldigitalt dashbord ala det Monza Concept var utstyrt med. Noe tilsvarende har jo de siste årene funnet veien til produksjonsmodeller, som for eksempel Audi TT.
1 + 1 = 3
Når det gjelder karosseriformer kan vi ta for gitt at også neste Insignia kommer som femdørs kombikupe og som stasjonsvogn. Om det også kommer en sedan, er den neppe aktuell for Norge.
Stasjonsvognen leveres i to utførelser, som Sports Tourer og som Country Tourer – sistnevnte med ekstra bakkeklaring og offroad-detaljer som er meget populært i Norge – en direkte konkurrent til biler som Passat Alltrack, Octavia Scout og Subaru Outback.
Ifølge OFV er det hittil i år registrert 409 nye Insignia, en nedgang på nesten femti prosent fra samme periode i fjor da Country Tourer var ny. De to stasjonsvognene står for 77 prosent av salget.
Vi kan regne med at nye Insignia vises i produksjonsklar drakt neste år, sannsynligvis først som kombikupe og noen måneder sener som Sport Tourer. Opel Norge håper nok tidsgapet blir minimalt før den også kommer som Country Tourer.