-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Insignia på vei
Dagens modell har vært på markedet siden 2008, så det er snart på tide med en splitter ny Opel Insignia.
Med ny Corsa i fjor og splitter ny Astra på vei inn i høst, er Insignia neste viktige modell ut hos Opel. Våre bilder viser generasjon to på test sammen med dagens modell.
Selv om bilen er godt kamuflert, er det ingen tvil om at den viderefører coupé-formene fra dagens modell – og gjør dem enda mer fremtredende – nesten som på Audi A7.
Det vi også vet er at den får designtrekk fra det elegante Monza-konseptet vi møtte i Frankfurt for to år siden.
Større, men lettere
For å hamle opp med moderne konkurrenter som Skoda Superb, sier våre kilder at neste generasjon Insignia vokser i forhold til dagens modell – kanskje blir den så mye som ti centimeter lenger.
Men takket være bruk av Opels moderne plattform og nye drivlinjer, blir den ikke tyngre – snarere tvert imot, den kan bli så mye som 200 kg lettere.
Selv om interiøret på spionbildene er enda mindre eksponert enn eksteriøret, forventer vi et strukturert interiør med alt av moderne infotainment-løsninger.
Kanskje satser Opel også på et mer eller mindre heldigitalt dashbord ala det Monza Concept var utstyrt med. Noe tilsvarende har jo de siste årene funnet veien til produksjonsmodeller, som for eksempel Audi TT.
1 + 1 = 3
Når det gjelder karosseriformer kan vi ta for gitt at også neste Insignia kommer som femdørs kombikupe og som stasjonsvogn. Om det også kommer en sedan, er den neppe aktuell for Norge.
Stasjonsvognen leveres i to utførelser, som Sports Tourer og som Country Tourer – sistnevnte med ekstra bakkeklaring og offroad-detaljer som er meget populært i Norge – en direkte konkurrent til biler som Passat Alltrack, Octavia Scout og Subaru Outback.
Ifølge OFV er det hittil i år registrert 409 nye Insignia, en nedgang på nesten femti prosent fra samme periode i fjor da Country Tourer var ny. De to stasjonsvognene står for 77 prosent av salget.
Vi kan regne med at nye Insignia vises i produksjonsklar drakt neste år, sannsynligvis først som kombikupe og noen måneder sener som Sport Tourer. Opel Norge håper nok tidsgapet blir minimalt før den også kommer som Country Tourer.