-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Med Kina i tankene
Kinesere elsker lange, luksuriøse biler. Det tar Volkswagen følgene av.
Vi fikk et forvarsel om denne modellen på bilutstillingen i Shanghai i fjor vår da Volkswagen C Coupé GTE Concept ble avduket.
Konseptbilen hadde en plug-in hybrid drivlinje med en samlet effekt på 245 hestekrefter og et dreiemoment på formidable 500 Newtonmeter. Og, ikke minst viktig, en teoretisk rekkevidde på ren eldrift på 50 kilometer.
Da var naturlig å tenke på en ny Phaeton da bilen ble vist, et par måneder tidligere hadde vi sett et tilsvarende konsept med betegnelse Sport Coupé Concept GTE på Genève-utstillingen.
Frem og tilbake
Så gjorde konsernledelsen en helomvending og erklærte at en ny Phaeton likevel skulle lanseres i 2019, men da som en ren elbil. Da kan den benytte teknologi som likevel utvikles i forbindelse med planlagt modeller basert på Audi e-tron quattro concept og Porsche E-Mission.
Ren kineser?
Med de rause målene 507 x 193 x 145 cm (lengde x bredde x høyde) over en akselavstand på hele 301 cm, vil den tilfredsstille kravene til rike kinesiske forretningsmenn. Den vil dele plattform med Audi Q7 og flere store modeller fra konsernet i årene fremover.
Sannsynligvis får også produksjonsmodellen en plug-in hybrid drivlinje ala den konseptbilen hadde – slike er meget populære i Kina og kan kjøpes uten de restriksjoner mange andre luksusbiler er pålagt.