-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tre små, viltre krabater
Skjerpede CO2-krav gjøre små SUV-er til fremtidige publikumsvinnere. Derfor tok vi med Mazda CX-3, Opel Mokka og Suzuki S-Cross til test.
Først publisert i Bil 11-2015.
Sann mine ord, det kommer til å bli mange små SUV-er å se på veiene i årene framover.
Og forklaringen er enkel: gammel SUV-vane er vond å vende, så når skjerpede CO2-krav om få år gjør de store SUV-ene komplett uspiselige og de kompakte mer kostbare, står små-SUV-er med akseptabel miljøprofil igjen som vinnerne.
Testbilene våre, nye Mazda CX-3, oppgraderte Opel Mokka og populære Suzuki SX4 S-Cross, vil trolig være blant dem.
Norge er dessuten et typisk SUV-land. Holdes elbilene utenfor, topper SUV-ene som klasse bestselgerlisten så langt i år. Mer enn hver fjerde nysolgte personbil (27,2 prosent) defineres som SUV og 79,9 prosent av dem trekker på alle hjul.
Så tilbake til de tre små som slett ikke er så små at de ikke duger til å dekke hverdagslige transportbehov for de fleste. Samtidig er testbilene mer forskjellige enn første øyekast kan gi inntrykk av.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Del 3
- Konklusjon
- Testdata
- Poeng