Bentley : Bentley fisker etter kunder - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
31 bilder i galleri
Bentley fisker etter kunder
Bentley byr på mer enn bil. For eksempel serverer de nå den nye Bentayga i komplett fluefiske-versjon.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Bentley setter meg på prøve. Først var det golf-utstyret deres – og det er vel ikke noe jeg har mindre greie på enn det. Bortsett, kanskje, fra fluefiske.

Så dukker de hjælpemeg opp med fluefiskeutstyr også. Såpass langt er jeg unna denne delen av verden at jeg trodde det dreide seg om flyvefisk, men nei.

Jeg vet litt mer om Mulliner, og det er relevant her, for de presenterer altså «BENTLEY BENTAYGA FLY FISHING BY MULLINER – THE ULTIMATE ANGLING ACCESSORY».

Kanskje det til og med er en historisk tråd her? For Mulliner, mer enn 100 år gammel som karosseribygger for Bedre Biler, bygde nesten utelukkende for Bentley og Roll-Royce i 30-årene, og du skal ikke se bort fra at det var en og annen skotsk lord med fiskerettigheter i egen elv som fikk skreddersydd en Shoting Brake med spesielle avdelinger for fiskeutstyret.

Det er bare et par år siden jeg så en tilsvarende med spesielle avdelinger for fire Purdey hagler og tilhørende utstyr. Da kan man virkelig snakke om «shooting».

Mulliner ble forresten kjøpt opp av Rolls-Royce på slutten av 50-tallet og ble en av de avdelingene som fulgte Bentley, da VW og BMW delte byttet i 2000.

Det var Mulliner. Så var det Bentley.

Fort gjort.

Bentayga er ganske ny. Den skal visstnok kunne ta seg frem gjennom søle og skau og langt inn til barnål-romantikken. Bildene her tyder i hvert fall på at det er slik Bentley vil vi skal oppfatte bilen.

Tredelt
Og dermed begynner det.

Hva er det vår fluefiskerhelt skal ha? Tre avdelinger. En for stang og utstyr. En for næring og forfriskninger. Og en – vanntett og bedre beskyttet enn de andre – for vadeutstyret.

Disse tre avdelingen er spesialbygget for formålet i form av sleidbare enheter, der bare den for det våte utstyret er bygget opp av planker og med et slitesterkt neopren-materiale på innsiden. Men også her finner du det fineste skinn uttapå.

Forfriskningsavdelingen har plass til inntil tre flasker, metall-flasker – vi er jo i naturen – og Mulliners eget porselen. Det er en egen avdeling for maten – kjøleskapet finnes som originalutstyr inne i bilen.

Og fiskeriavdelingen, der er ikke bare plass til stang og hov og sånn som man snurrer snøret inn på (noen som husker fiske-med-boks?) pluss skuffer for fluene, og faktisk en egen liten benk med utsyr når man skal – hva heter det? surre? – nye fluer.

Komplett så vidt jeg forstår.

Et aber
Men det er noen ting her jeg ikke skjønner. Dersom alt dette utstyret skal ha noen effekt, er vel sluttpoenget at man skal hale inn en svær, slimete fisk. Hvor skal man gjøre av den?

Ikke noe svar.

Og alt det møkkete, våte utstyret. Bortsett fra vaderne som har sin plass, vil man vel ikke legge klissvåt hov og dryppende snøre ned i skinn og valnøtt-beholderne?¨

Der har vi imidlertid et slags svar: Gulvet bak kan gjøres vanntett, og det kan leveres en elektronisk fuktfjerner med bilen.

Og dersom Bentayaga-eieren, av en eller annen grunn, ikke har anledning til å fiske hele livet, men ønsker å bruke bilen til noe annet, kan selvfølgelig disse tre spesialboksene fjernes, og bilen har igjen sitt opprinnelige, generøse bagasjerom

Forslag: Firmabil som følger med posisjonen som lederen (det heter faktisk det) for Norges Jeger og Fiskerforbund.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: