-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota blåser nytt liv i legende
Toyota er ikke mest kjent for sportsbiler, men det er ett navn som får bilentusiasters puls til å øke. Nå kan det gjenoppstå.
Selv om de har ganske ulik profil, samarbeider Toyota og BMW på flere områder, blant annet når det gjelder motorer, brenselceller og hybridteknologi.
I tillegg utvikler de i felleskap nye sportsbiler, noe som for BMWs del skal bli etterfølgeren til Z4 og som for Toyotas del kan bli en helt ny modell. Samarbeidet ble lansert så tidlig som i 2011, men det tar tid når man skal utvikle noe helt nytt fra scratch.
Ingen av de to partene har gitt noen detaljer om verken navn eller lanseringstidspunkt, men det spekuleres i at BMW-modellen skal hete Z5.
og at Toyota vekker til live sin velklingende Supra-betegnelse.
Vi fikk et hint om en slik modell fra Toyota gjennom konseptbilen FT-1 på Detroit-utstillingen i 2014.
Nå vet vi at konseptbiler er ekstreme i sine uttrykk, så produksjonsmodellen blir garantert vesentlig nedtonet.
Det er ikke lett å se detaljer på denne testmodellen som er knipset nær BMW i München og på Nordsløyfa. Men elementer fra fronten, det spesielle «double bubble» taket og «duck tail» hekken kan godt bli med til produksjon.
Bilen ventes ikke på markedet før i 2018, så det er foreløpig få signaler om hva som vil skjule seg under det lange panseret.
Det er ikke usannsynlig at nye Supra tilbys med en innstegsmotor på drøyt 200 hester som alternativ til en hybrid drivlinje med vesentlig høyere effekt.
Plattformen er utviklet for bakhjulsdrift, men en hybrid drivlinje kan muliggjøre elektrisk firehjulsdrift. Slik BMW allerede tilbyr på 225xe Active Tourer.