-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kodo på banen
Mazda har overført sitt designspråk til en racerbil. Den skal på banen fra neste år.
Bilen ble avduket i Los Angeles og skal delta i det USA-baserte mesterskapet for sportsbiler, IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Der skal den kjøre i klassen for prototyper, kalt DPi (Daytona Protype international).
Bilen heter noe så kjedelig som RT-24P, men det er spennende å se hvordan Mazda har overført sitt designspråk KODO til en racerbil.
Det er racerbilkonstruktøren Riley Technologies som har bygget chassiset, men de har hatt strenge retningslinjer å forholde seg til fra Mazdas amerikanske designavdeling.
De fleste bilene i denne klassen ser ut som kjedelige såpestykker, så her vil Mazda skille seg ut.
Motoren kommer fra Mazda selv og er en toliters turbo med rundt 600 hester.
RT-24P er utledet fra navnet på Mazdas motorsportprogram i Amerika – Mazda Road to 24 – som hjelper grasrot-racere å klatre i systemet, helt frem til en profesjonell karriere.
Mazda er største aktør innen dette feltet og hjelper unge utøvere gjennom MX-5 Cup og «Mazda Road to Indy» som inkluderer flere klasser der man kan avansere trinn for trinn helt opp til Indycar.
De siste 10 årene har Mazda bidratt med nesten 15 millioner dollar til totalt 53 førere. En som har hatt stor nytte av Mazda Road to Indy er norske Ayla Ågren som du kan lese mer om på hennes hjemmeside.