-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nå teller DS til 7
En av de ferskeste "lekkasjene" foran Genève er flaggskipet til DS. DS 7 Crossback heter den og er IKKE reservert for Kina.
Det skal de i hvert fall ha, de Citroën-folkene som er tildelt DS-oppgaver. Når de først har sagt A, sier de jommen mye mer enn bare B.
Nå er det ikke vår oppgave å diskutere om man virkelig trenger et DS-merke, eller om noen av dere der ute (kunder mange av dere) virkelig tror på prosjektet.
Vi skal bare forsøke å fortelle litt om det som skjer (3.700 biler i Europa i januar, ned 33 %. 0,4 % markedsandel i Europa i hele fjor – ned 13 %), og det er blant annet at de har nettopp sluppet de første detaljene om den nye toppmodellen.
Crossback-navnet har vært brukt før, nå er det lagt på en DS 7 modell.
Det legges vekt på luksus-innholdet i bilen, der du blant annet kan velge mellom fem forskjellige interiør-«ambiances» med materialer og finesser som er «inspirert av Haute Couture» (som de fleste av oss vel trodde var i ferd med å dø ut).
Interiør-versjonene har navn som Bastille (der de «fine» ble betjent av det nye instrumentet som oppfinneren, Antoine Louis, kalte guillotine), Rivoli, Faubourg, Opéra og Performance Line.
I starten skal forresten bilen bare selges i begrenset opplag som en spesialmodell døpt DS 7 Crossback La Premiere i toner av hvitt, grått og svart!
Men dette er altså en bil som skal rett i strupen på Q2, X1, GLA og Evoque, en bil PSA-sjefen, Carlos Tavares (som ikke gjør mye galt) kaller «en hjørnestein for dette merket. DS 7 Crossback er det første produktet i merkets annen generasjon».
Bilen står på den samme EMP2 plattformen som også er grunnlaget for 3008 og Opels kommende Grandland X - uansett hva som skjer med eventuelt oppkjøp.
To dieselmotorer: 130 og 180 hk, tre med bensin: 130, 180 og 225 hk og en kommende plug-in bensin hybrid, 300 hk og firehjulsdrift. Seks trinn manuell eller åtte automat finnes.
Uttapå måler den 457 x 189 x 162 cm og byr på 628 liter rom for bagasje. Og bortsett fra at den har et slags signatur-lys foran, «DS Active LED Vision» og en ganske markert grill, tror jeg jeg skal vente med å si noe om designen til jeg har tatt på bilen.
Den skal bygges både i Mulhouse (Frankrike) og i Shenzhen (Kina), og modellen kommer altså i tillegg til de eksisterende: DS 3, DS 4, DS 5 og Kina-only, DS6.
Den nøkterne DS-administrasjonen har lagt frem planer om stand-alone DS-butikker i store byer, men de sier at de regner med at nedgangen fortsetter også i år, og ikke tar seg opp før i 2018, da både nye modeller og nye representasjonslokaler er på plass.
Vi kan jo godt være med å håpe.