-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her kommer Lamborghinis SUV
Hittil har Lamborghini vært flinke til å utvikle Urus i skjul, men når den skal testes på verdens tøffeste racerbane, er det umulig å unngå paparazzis.
Det er over fem år siden Lamborghini viste frem sin konsept-SUV på bilutstillingen i Beijing, så de som tente på ideen den gang har nok for lengst kjøpt seg noe annet.
Men her er en bil i produksjonsdrakt knipset på og ved Nürburgring hvor den har fått bryne seg på verdens tøffeste racerbane. IN-skiltene indikerer at bilen hører hjemme i Ingolstadt, Audis hjemby, og Lamborghini sorterer under Audi i hierarkiet, så det er naturlig.
Stolte tradisjoner
Med en okse på panseret er det liten tvil om at bilen får egenskaper som er bedre tilpasset asfalt enn røft terreng. Men Lamborghini har lovet at den også skal mestre terreng gjennom ulike programmer som regulerer fjæring/demping samt kraftfordeling mellom aksler/hjul.
Betegnelsen Urus er utledet fra «urokse», og bilen skal bygges på VW-gruppens MLB-plattform som danner grunnlag for Audi Q7 og Bentley Bentayga, samt neste generasjon Cayenne og Touareg.
Bensin og hybrid
Under panseret vil Lamborghini legge VW-gruppens 4,0-liters twin turbo V8, som forventes å få en effekt på rundt 650 hestekrefter i Urus-utgaven.
Trolig dropper de diesel, siden det er lite etterspørsel etter det i viktige luksusbilmarkeder som Kina, Midtøsten, Russland og USA.
Men et ladbart alternativ med kombinasjonen bensin- og elmotor, ligger nok i kortene. Porsche har jo allerede utviklet et slikt alternativ i Panamera Turbo S E-hybrid, klart for bruk i Urus og neste generasjon Cayenne.
Den såkalte pre-produksjonen av Urus er i gang, men kunder som bestiller en bil må vente tålmodig til andre halvår 2018 før de får den utlevert.
Lamborghini forventer å selge rundt 3500 Uris i året. Synes du det høres beskjedent ut? Det tilsvarer omtrent deres totalvolum i dag.