-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fetteren i skyggen
Hvis du ikke på liv og død må ha en Porsche, kan det være verdt å vurdere denne nære slektningen.
Gjennom to generasjoner har Volkswagen Touareg levd i skyggen av sin mer berømte fetter, Porsche Cayenne – i alle fall når vi analyserer norske registeringstall.
Summen for 2015 og 2016 viser 87 nye Touareg mot 274 nye Cayenne. Enda mer ekstremt blir bildet når vi tar med bruktimporten – da må vi plusse på 199 Porscher, mens VW-tallene stopper på 25.
Selv fem måneder inn i 2017 er Cayenne Porsches bestselger med 97 registreringer, en økning på 24 prosent fra samme periode i fjor. 95 av de 97 er den ladbare Cayenne S E-Hybrid, en modell som har fått saftige avgiftskutt de siste to årene og har krøpet under millionen i listepris, tross en samlet effekt på over 400 hester.
Generasjon tre
Men snart skal både Cayenne og Touareg gjennom et nytt generasjonsskifte. Og her har våre fotografer kommet over en nærmest umaskert Touareg.
Som forventet tar ikke Volkswagen noen dramatiske grep med hensyn til design. Vi kjenner igjen trekk fra den øvrige VW-familien, som Tiguan og den amerikanske SUV-en Atlas.
Bilen får nyte godt av det siste på den digitale fronten, inkludert oppkoblingsmuligheter, sikkerhetsutstyr og semi-autonome muligheter.
På samme lest
Tredje generasjon Touareg skal bygges på MLB Evo-plattformen som også benyttes for Audi Q7 og Bentley Bentayga. Det betyr lavere vekt på tross av noe økte dimensjoner.
Plattformen skal også danne grunnlag for tredje generasjon Porsche Cayenne samt fremtidige modeller som Audi Q8 og Lamborghini Urus.
I Europa vil dieselmotorer fortsatt dominere en stund fremover, men neppe i USA hvor Volkswagen fremdeles sliter med etterdønninger etter dieselgate.
Men regn med minst ett ladbart alternativ – VW-gruppen har jo hybride drivlinjer med både bensin- og dieselmotorer, så mulighetene er legio.
Sannsynligvis dukker både Cayenne og Touareg opp på bilutstillingen i Frankfurt i september, men de vil neppe være på plass før rundt årsskiftet 2017/18.