-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Subarus nye Impreza
Fortsatt er det mange som assosierer Impreza med rally-VM og Petter Solberg. Nå kommer bilen i helt ny utførelse.
Vi har allerede kjørt en nær slektning av Impreza – Subaru XV som har blitt en vesentlig bedre bil enn sin forgjenger. Jeg har derfor god grunn til å være optimistisk med hensyn til kjøreegenskaper og komfort i nye Impreza også.
De to modellene er nemlig bygget på den helt nye Subaru Global plattform som ingeniørene har brukt fem år på å utvikle. Blant fortrinnene til plattformen oppgir de:
- Klargjort for el. og hybride løsninger, møter alle krav som er forventet frem til 2025
- Mindre vibrasjon og støy
- Mer stabil på veien
- 70-100 % stivere karosseri
- Tyngdepunktet senket med 5 mm
- Krenging redusert med 50 prosent
I Europa skal Impreza selges som femdørs kombi med to alternative bensinmotorer – en 1,6-liter med 114 hk og en 2,0-liter med 156 hk. Begge er av typen boxer – en av Subarus grunnpilarer sammen med Lineatronic girkasse (CVT) og symmetrisk firehjulsdrift.
Se hvordan det virker her :
Nye Impreza får også Eye Sight som blant inneholder følgende automatisk nødbrems, adaptiv cruisekontroll, filskift-varsler og tretthetsvarsler.
Interiøret er også helt nytt og inneholder blant annet en 8-tommers skjerm i infotainment-systemet.
I Norge skal bilen levers i med rikholdige utstyrspakker, og prisene er som følger (levert Oslo):
Prisene kan virke stive om man sammenligner med for eksempel en ribbet Golf, men husk at du hos Subaru får et høyt utstyrsnivå, firehjulsdrift og automatgir inkludert i prisen.
Impreza 1,6 premium med Lineartronic | kr 378 700 |
Impreza 2,0 premium med Lineartronic | kr 398 700 |