-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Da Ford yppet mot Lexus
Ford strekker seg mot premium med Vignale. Men holder konseptet mål i møte med ekte premium? Her ser du hvordan det gikk da oppgradert Ford Kuga i Vignale-innpakking møtte Lexus NX 300h.
Først publisert i Bil 5 - 2017.
Ford har lenge hevdet at forskjellene på premium- og standardbiler er i ferd med å viskes ut. Men stemmer det? Eller er påstanden kun et forsøk på å snakke seg opp i håp om å kunne ta bedre betalt for noe som ikke er verdt merprisen?
Hva skal til for å defineres som premium? Endrer en helt vanlig SUV status når den påkostes litt finere interiør og mer utstyr?
Og kan et bilmerke både være for folk flest og samtidig premium, eller i det minste litt premium?
For å konkludere så presist det lar seg gjøre i en forholdsvis abstrakt problemstilling, supplerte vi testteamet med Dag Sørensen, som blant flere biler også har en Mercedes GLK i garasjen, en SUV knapt noen våger å unndra premiumstempelet.
Arbeidsdagen var godt i gang, og vi var på vei østover på slapsete og småglatte veier med dieselmotorutrustede Ford Kuga Vignale (180 hk) og bensinhybride Lexus NX 300h (197 hk).
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testdata og poeng