-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Vårt valg
Ford strekker seg mot premium med Vignale. Men holder konseptet mål i møte med ekte premium? Her ser du hvordan det gikk da oppgradert Ford Kuga i Vignale-innpakking møtte Lexus NX 300h.


Jeg har alltid ment at Ford Kuga er en interessant bil, og at den selger dårlig i forhold til mange av konkurrentene skyldes neppe bilen.
Som oppgradert er den sannsynligvis klassens morsomste å kjøre, og Kuga har intet å skamme seg over i forhold til de mange som gjerne vil ha en bit av SUV-kaka.
Vignale-konseptet derimot mener jeg Ford skyter langt over mål med i Norge. Å gi seg ut for noe man bare halvveis er, går sjelden godt.
Selv om Kuga rent teknisk hevder seg godt mot Lexus NX 300h, med bedre drivlinje og langt bedre kjøreopplevelse, er jeg redd premiumkundene etter å ha tittet inn i Kuga, ser en annen vei enn mot Ford, eksempelvis mot Lexus NX 300h.
LES VIDERE:
- Innledning
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testdata og poeng