-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fremtidens Kuga på test
Her er en tidlig prototyp på neste generasjon Kuga. Det er lenge til du får se den i sin endelige form.
Det er andre generasjon Kuga som selges i dag. Den kom på markedet i 2013 og erstattet originalen som hadde vært solgt siden 2008.
Modellen på bildene er observert under testing i Spania, men nykommeren er godt pakket inn en modifisert utgave av dagens karosseri.
Likevel vet vi at neste Kuga vil bli mer romslig, får mer effektive drivlinjer og mer dynamiske kjøreegenskaper.
Modellen skal på markedet rundt årsskiftet 2019 / 2020 og skal bygges på Fords nye C-plattform.
Den blir andre modell ut på denne plattformen etter den mindre og enda mer sportslige crossoveren Ford Focus CUV – en erstatning for dagens C-Max.
Allerede fra lanseringen blir neste generasjon Kuga tilgjengelig som hybrid med kombinasjonen 3-sylindret bensinmotor med 150 hk og elmotor på 88 kW (120 hk).
Denne har forhjulsdrift og CVT girkasse som standard, men det vil også komme et utvalg av tradisjonelle bensin- og dieselmotorer i kombinasjon med firehjulsdrift.
Det ble ifølge OFV registrert 1273 nye Kuga i 2017, en økning på nesten 20 prosent fra foregående år.
Antallet er likevel beskjedent når man sammenligner med Norges mest solgte SUV, Toyota RAV4, som det ble registrert nesten fire ganger så mange av. En hybridutgave vil derfor bli ønsket velkommen i Ford-systemet.