-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vårt valg


De fire testbilene er alle så bra at de aller fleste kan leve helt greit med dem. De er tilstrekkelig komfortable, og har nok plass til å dekke de flestes familiære behov.
Men skal det først være SUV, mener flertallet i testteamet at de bør ha drift på alle hjul. Da faller søskenparet Peugeot 3008 og Opel Grandland X ut.
I tillegg til å ha størst bakkeklaring, har Subaru XV testens klart beste firehjulsdriftteknologi. XV minner mer om en kombi på stylter enn en SUV, men i dette selskapet blir den for «smal» til å vinne fram.
Da står vi igjen med Skoda Karoq, en typisk SUV å se på, men like mye fleksibel flerbruksbil inni. Selv om bilen koster rundt 100.000 kroner mer enn nest dyreste bil i testen, mener teamet alle bruksfordelene, alt utstyret og den høye trekkevnen mer enn veier opp for høy pris. Så gratulerer til Tsjekkia!
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Grandland X
- Peugeot 3008
- Skoda Karoq
- Subaru XV
- Vårt valg
- Testdata og poeng