-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg


De fire testbilene er alle så bra at de aller fleste kan leve helt greit med dem. De er tilstrekkelig komfortable, og har nok plass til å dekke de flestes familiære behov.
Men skal det først være SUV, mener flertallet i testteamet at de bør ha drift på alle hjul. Da faller søskenparet Peugeot 3008 og Opel Grandland X ut.
I tillegg til å ha størst bakkeklaring, har Subaru XV testens klart beste firehjulsdriftteknologi. XV minner mer om en kombi på stylter enn en SUV, men i dette selskapet blir den for «smal» til å vinne fram.
Da står vi igjen med Skoda Karoq, en typisk SUV å se på, men like mye fleksibel flerbruksbil inni. Selv om bilen koster rundt 100.000 kroner mer enn nest dyreste bil i testen, mener teamet alle bruksfordelene, alt utstyret og den høye trekkevnen mer enn veier opp for høy pris. Så gratulerer til Tsjekkia!
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Grandland X
- Peugeot 3008
- Skoda Karoq
- Subaru XV
- Vårt valg
- Testdata og poeng