-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fornyelse for Mazda CX-3
Det er ikke mer enn tre år siden lanseringen, men Mazda finner likevel tiden moden for en oppgradering av sin kompakte SUV.
Nest etter storebror er CX-3 Mazdas mest solgte modell. 683 slike er ifølge OFV registrert hittil i år, og det er vel bare T-Roc av de direkte konkurrentene i denne nisjen som selger bedre.
Da CX-3 kom på markedet i 2015, hadde den ikke mange konkurrenter, men i dag er situasjonen en helt annen, og nye utfordrere står nærmest i kø. Flere av dem med stikkontakt.
Stikkontakt har foreløpig ikke Mazda på noen av sine modeller, og det blir heller ingen hybrid-versjon av den oppgraderte CX-3. Derimot kan du velge mellom to bensinmotorer og en som tenner på diesel.
Førstnevnte er velkjente 2,0-litere med henholdsvis 121 eller 150 hestekrefter. Maks dreiemoment er på 206 Newtonmeter for begge.
På dieselfronten erstatter en ny 1,8-liter den tidligere 1,5-literen. Effekten er økt til 115 hestekrefter (fra 105) og maks dreiemoment på 270 Newtonmeter er på plass i området 1600-2600 omdreininger.
Alle motorene møter de skjerpede Euro 6d-Temp utslippskravene, inkludert RDE-testen (real-drive emission).
Det jeg personlig setter pris på med CX-3 er at den har tydelig Mazda-DNA med sportslige kjøreegenskaper – litt MX-5 gener. Les mer om mine inntrykk av bilen her.
Kosmetisk må du nok kjenne bilen inngående for å oppdage endringene, men Mazda påstår de er ganske omfattende, primært innendørs hvor kvalitetsfølelsen skal være kraftig oppdatert.
På komfort- og sikkerhetsfronten er det flere oppgraderinger, som at den automatiske nødbrems-funksjonen lettere oppdager fotgjengere i mørket enn før.
Og dere som jevnlig ferdes i rushtrafikk vil nok sette pris på at den adaptive cruise-kontrollen virker helt ned til 0 km/t når forankjørende bil stopper. Tidligere slo den seg av når man kom under 30 km/t.
De første bilene er på plass hos norske forhandlere allerede neste måned. PR-sjef Petter Brinch antyder en prioppgang på kr 9000-20.000 avhengig av motorisering og utstyrsnivå.