-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Smart og morsom
Paris-utstillingen pleier å inneholde muntre, små ubetydeligheter fra franske produsenter man aldri har hørt om, og heller ikke kommer til å høre om igjen. Men i år ser det ut som Smart kommer til å komme med det morsomste.
Vi har jo sett det før, at Smart har forsøkt seg med ganske utagerende forslag. Den lille bilen tar jo ikke stor plass, men med en ganske oppsiktsvekkende bruk av ganske oppsiktsvekkende fantasi, har de greid å rane til seg mye plass allikevel.
Jeg syntes det var veldig gøy da de åpnet taket og kalte det en Cabriolet. Vi lånte den første fra fabrikken og kjørte glade rundt i Bugatti-land, i Alsace.
Og ante vel egentlig ikke at det skulle komme mye mer. Den lille Crossblade trodde vi jo var helt hinsides da de viste den i 2001, men jommen ble den ikke bygget i en kort serie. Noen ble faktisk også solgt i Norge.
Derfor fattet jeg et visst håp da jeg så den første tegningen av hva de skal gi oss på Paris-utstillingen som en presang i anledning at merket fyller 20 år.
Forease heter den og er sånn sett en veldig grei oppskrift som de fleste forholdsvis kyndige karosseriverksteder kunne levert.
Det er en liten Smart der taket er borte, alt som holder taket oppe også, bortsett fra litt frontrute, og der også dørene er kappet.
Ellers er alt ved det gamle. En 60 kW elmotor som mates fra en 18 kWh stor akkumulator som burde hjelpe deg i hvert fall 100 kilometer avgårde.
Radikalt endret kan man kanskje kalle dette. Men med en vanvittig tiltrekningskraft, syns jeg. Hadde det ikke vært for at den var litt for lang og litt for bred er dette noe jeg virkelig kunne tenkt meg.
Og jeg ser i hvert fall ikke bort fra at denne også vil bli bygget – selv om det blir en ganske kort serie.