-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
30 år med kjøreglede
Mazda presenterer nok en spesialversjon av MX-5. Hvilket nummer i rekken den er skal være usagt, men her er det bare å løpe og kjøpe.
Det var ved åpningen av Chicago Auto Show i dag at Mazda avduket sin «30th Anniversary Edition» for å markere 30-års jubileet til den ikoniske roadsteren.
Chicago var også sted for avdukingen av den opprinnelige MX-5, eller Miata som amerikanerne kaller den, og det skjedde altså for ganske nøyaktig 30 år siden.
Siden har MX-5 skrevet seg inn i rekordbøkene gang på gang, og den er verdens suverent mest solgte roadster med godt over en million eksemplarer.
Også i Norge har MX-5 vært en gedigen suksess og ligget høyt i cabriolet-segmentet, som av naturlige årsaker er svært begrenset i vårt land, i en årrekke. Ekstra stor var suksessen i perioden rundt 2010 da Mazda vartet opp med den ene spesialversjonen etter den andre.
Vi var med på en meget spesiell begivenhet i anledning 20-årsjubileet
Også de tre siste årene, etter at den foreløpige siste versjonen ble lansert, har salgstallene vært høye.
Jubileumsmodellen skal tilbys både i soft-top og RF-utgave, men den skal kun bygges i 3000 eksemplarer på global basis. Av disse kommer kun 25 eksemplarer til Norge, så her er det først til mølla …
Jubileumsmodellene er lakkert i Racing Orange med sorte kontrastdetaljer. Og de er utstyrt med spesielle detaljer fra anerkjente produsenter som Recaro, Brembo med flere.
Blant spesialitetene inngår Rays aluminiumfelger, Recaro sportsseter med oransje sømmer, Bilstein dempere, oransje Brembo calipere foran og oransje Nissin calipere bak, Bose lydanlegg med ni høyttalere og Apple Car Play / Android Auto.
Bilene leveres kun med stor motor – en 2,0 liter med 184 hester og et dreiemoment på 184 Newtonmeter. Det gir null til hundre på 6,5 sekunder (6,8 for RF) og toppfart på 219 km/t (220).
Bilen får sin Europa-premiere i Genève, og norske leveringer starter til sommeren.