-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
En sprekere e-tron?
Det er liten tvil om at e-tron tar Norge med storm. Det har muskler nok for de fleste, men de fins alltid noen som ønsker mer.
Ved utgangen av mai er det ifølge OFV registrert 1699 e-tron, noe som gjør den til suverent mest populære Audi-modell i Norge. Fortsatt har Jaguar I-Pace et lite forsprang med 1772 registreringer.
De to ligger som nummer 5 og 6 på elbilstatistikken og har kun rimeligere modeller som Tesla 3, e-Golf, i3 og Leaf foran seg, mens Kona og Ioniq følger hakk i hæl.
Man skulle tro at 360 hestekrefter og et dreiemoment på 561 Newtonmeter dekket behovet for de fleste, men tydeligvis ikke, for her er beviset for at Audi er i ferd med å utvikle en enda kraftigere e-tron som kan komme på markedet allerede mot slutten av inneværende år.
Flere lett kamuflerte biler ble nylig observert på Nürburgring og i området rundt den legendariske banen.
Ved første øyekast ser de ut som vanlige e-tron, men det er jo ingen grunn til at Audi skal kamuflere en bil som allerede er ute i markedet.
Og ved nærmere studier viser det seg at bilene har detaljer som peker i retning høyere ytelser. Som større luftinntak i fronten for å lede mer luft til bremsene, som i sin tur også er kraftigere enn på den ordinære modellen.
I tillegg er dekk og felger større på disse prototypene, og nederst i hekken sitter en endret diffuser.
En standard e-tron har en motor på hver aksel og samlet effekt på 360 hk.
Konseptbilen Audi viste på Frankfurt-utstillingen i 2015, hadde hele tre motorer, en foran og to bak, og samlet effekt på 435 hk (503 hk med boost). Nok til å barbere bort et sekund på 0-100-aksen.
Det er muligens utgaven med tre motorer som testes ut her. I så fall vil den trolig få tilleggsbetegnelsen S eller RS. Men med mindre den får en enda større batteripakke enn dagens på 95 kWh, vil ytelsene naturligvis gå på bekostning av rekkevidden.
Audi skal senere i år også lansere e-tron Sportback, også denne vil trolig komme i en sprekere utgave senere – om man da ikke velger å starte på topp.
Og flere modeller står for tur, blant annet en mindre SUV som vi møtte i konseptform på Genève-utstillingen i vår og e-tron GT som blir nær beslektet med Porsche Taycan.