-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Veiby i fyr og flamme
Ole Christian Veiby hadde en solid ledelse i WRC2-klassen da bilen hans tok fyr under lørdagens tredje fartsetappe i Rally Portugal. – Vi merket plutselig at det luktet brann i bilen, og når vi så flammer i bakspeilet var det bare å stoppe, forteller Ole Christian.

Det som lå an til et vinnerløp for Ole Christian Veiby og kartleser Jonas Andersson, fikk altså en dramatisk slutt da duoen måtte bryte inne på SS10 lørdag formiddag.
– Vi hadde kjørt ett lite stykke inn på prøven da jeg lurte på om jeg kjente at det luktet røyk inne i bilen. Jeg spurte Jonas om han kjente røyklukt, og han bekreftet det. Plutselig ser jeg i speilet at flammene står ut bak bilen, og da er det bare å stoppe. Heldigvis var det brannbiler og brannmannskap stasjonert akkurat der vi stoppet, og de fikk raskt kontroll over brannen, sier Veiby.
Ole Christian hadde en soleklar ledelse i Rally Portugal da brannen oppsto, en ledelse han tok allerede etter SS2 og beholdt helt til han måtte bryte.
Han var raskeste bil gjennom 5 av de 9 kjørte prøvene og avsluttet også fredag med å være raskeste R5 bil totalt, det vil si også raskere enn de som kjører WRC2pro.
– Dette var kjedelig, forteller Ole Christian. – Alt fungerte perfekt, vi kjørte smart og kontrollert og allikevel gikk det fort. Det var fortsatt mye igjen av løpet, men det kjentes litt som om vi hadde denne seieren inne. Vi var «on fire», bokstavelig talt, så dette var kjipt! Nå får vi analysere og gå igjennom med fabrikken hva som har skjedd, før vi bestemmer veien videre.
Ole Christian og Jonas kommer ikke til å restarte igjen søndag morgen. Neste planlagte løp er Rally Sardinia 13.-16. juni 2019.