-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Forhjulsdrevet Porsche
Dette må være ønskedrømmen for Porsche-eieren som ikke hadde alt allikevel. En Porsche bobil med kjøleskap og spesialbygget dass. Billig blir den ikke.
Dette er ekte bilhistorie fra den tiden tyskerne begynte å reise på sommerferie til Italia.
Den gangen, midt på femtitallet, man satte bort billig-motorsykkelen og kjøpte en primitiv småbil som man pakket full av telt og familie, og satte kursen for Gardasjøen eller strendene sønnafor Venezia.
Noen fikk råd til enda mer, BMW V-åtter og hotell for eksempel. Og så hadde du dem som tok camping på så alvor at de tok med seg sitt eget sneglehus.
Mikafa var en tysk fabrikk som bygget bobiler. Ofte av det mest ekstreme slaget. Hva med en åtte meter lang Landyacht med, nettopp, BMWs V8-motor?
Eller hva med en av de mer vanlige, bygget av aluminium oppå et chassis fra varebilprodusenten Tempo – med motor etter eget valg?
Tre kunder valgte åpenbart motor fra Porsche, og en av dem (bilen, ikke kunden) kommer på en Mecum-auksjon i august.
Denne er utstyr med alt hva Mikafa tilbød som ekstrautstyr, treverket ser ut som skikkelig håndverk og de polstrede setene ser ut som om noen har hatt det veldig bra der. Et komplett sett VDO-klokker som fungerer er heller ikke hver dag.
Denne er nemlig urestaurert og patinaen skal forhåpentlig ikke ødelegges av noen som vil ha alt blankt.
Uansett hvor mye lettmetall Mikafa brukte kom de ikke under to tonn. Det er ganske mye vekt for en 60-hesters motor fra en 356, men det er verdt å huske på at Mikafa pleide å bruke en 25-hesters industrimotor fra Volkswagen tidligere, før de røyk opp i en skikkelig kontrakt-disputt og bobilbyggeren skiftet leverandør.
Men selv 25 hester holdt for de ferieglade tyskerne.
Nå ble ikke bruk av Porsches luftkjølte firer noen direkte hit, man regner med at det ble bygget 3 slike og at to av dem kom til USA.
Akkurat denne er nå utstyrt med en uoriginal VW-motor, men siden bilen har tydelige Porsche-emblemer foran og bak, og siden den heter Porsche i vognkortet, er det jo å håpe at en ny eier legger i en «ekte» motor igjen.
Selv om det sikkert vil øke de faste vedlikeholdskostnadene noe.
Akkurat det regner jeg med den nye forvalteren vil kunne leve med, for denne 55-modellen blir ikke billig.
En tilsvarende, men med en 50-hesters motor fra Austin, ble solgt av Gooding i Scottsdale for 132.000 dollar for to år siden. Legg på minst 25 % bare for Porsche-brandingen!