DS viser nytt flaggskip - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
63 bilder i galleri
DS viser nytt flaggskip
Luksusmerket i PSA-familien, DS, viser en ny luksusmodell som kan få spesiell appell i Norge og Kina.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

DS 9 er den tredje modellen fra nye DS – i tillegg til DS 3 Crossback og DS 7 Crossback. Vi viste renderinger og spionbilder av denne modellen for et halvt år siden. 

Med en lengde på 4,93 meter og en akselavstand på hele 2,9 meter vil DS 9 tilby godt med plass og komfort til passasjerer både foran og bak. Designspråket er soleklart DS og bilen er ifølge den norske importøren pakket med sofistikert utstyr.

I det norske markedet vil DS 9 bli lansert som plug-in hybrid med betegnelse DS 9 E-Tense. Det betyr helelektrisk daglig kjøring, masse kraft, firehjulsdrift og bekymringsfri langkjøring.

– Vi ser frem til å delta i markedet for luksussedaner. DS 9 vil med kraftige ladbare drivlinjer og 4x4 appellere til kunder som ønsker seg en luksuriøs kjøreopplevelse sammen med et eksklusivt DS kundeprogram, sier Thomas Christensen, direktør for DS Automobiles i Norge hos Bertel O. Steen.

Kraft og komfort
Bilen skal leveres med to alternative drivlinjer – begge med bensinmotor i kombinasjon med henholdsvis en eller to elektriske motorer. Startmodellen får forhjulsdrift og totalt 225 hestekrefter, mens toppmodellen får en samlet effekt på 360 hestekrefter og firehjulsdrift.

Bensinmotoren er en 1,6-liters turbomotor med 8-trinns automatgirkasse.

Dermed blir toppmodellen enda kraftigere enn SUV-en DS7 Crossback E-Tense

Helelektrisk toppfart er 135 kilometer i timen og elektrisk rekkevidde er foreløpig oppgitt til mellom 40 og 50 kilometer (WLTP), avhengig av utstyr og modell.

Versjonen med 360 hestekrefter kan også kjøres helelektrisk med firehjulsdrift. DS 9 er alltid tilgjengelig med firehjulsdrift, uavhengig av batteristatus.

Batteripakken har en kapasitet på 11,9 kWt. DS 9 har også funksjonen E-Save som gjør at du kan reservere et bestemt nivå på batteriet til bruk ved bykjøring.

Ombordladeren har en kapasitet på 7,4 kW og gjør at batteriet kan lades på halvannen time med veggboks.

DS Lounge
Kupéen i DS 9 kalles DS Lounge. Det er ifølge produsenten et uttrykk for at komforten skal være like god både foran og bak.

Loungen er romslig, og eksklusive materialer preger interiøret. Dashbordet er trukket i Nappa skinn og setene har det kjente klokkeremsmønsteret (inspirasjon Opera).

Knappene er krystallformede og tak og solskjermer er trukket i Alcantara. Dørhåndtakene i skinn er håndsydd!

I tillegg til eksklusive materialer har baksetet varme, kjøling og massasje. Armlenet mellom baksetepassasjerene har oppbevaringsrom i skinn, USB-porter, knappestyring av baksetefunksjonene og fargestyring av velkomstlys.

I likhet med DS 3 Crossback og DS 7 Crossback kommer DS 9 med en rekke muligheter for individualisering.

DS 9 vår sin debut på bilutstillingen i Genève neste uke.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: