Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid

Ladbar SUV fra Citroën

Nå starter salget av hybridversjonen av Citroën C5 Aircross. Vi gir deg priser og flere detaljer.

Publisert Sist oppdatert

Prislappen starter på 390.000 kroner, og for det beløpet får du det importøren omtaler som en godt utstyrt SUV med 225 hestekrefter, elektrisk rekkevidde på 50 kilometer og klasseledende komfort.

Avansert fjæring er blant spesialområdene til Citroën, og det gjelder også C5 Aircross hybrid hvor standardutstyret inkluderer Progressive Hydraulic Cushions fjæringssystem.

Les vår prøvekjøring av Citroën C5 Aircross

Videre kan den skilte med parkeringssensorer foran og bak, ryggekamera, 8-tommers berøringsskjerm med navigasjon, 18-tommers hjul, aktiv filvarsler og appstyring av varme og lading. For bare å nevne noe.

Importøren tror likevel mange vil gå for utstyrsnivået Shine, som til 420.000 kroner i tillegg inkluderer delskinn, komfortseter med 8-veis elektrisk betjening, LED-hovedlys, adaptiv cruisekontroll, takrails i aluminium og mørke vinduer.

– C5 Aircross Hybrid er en perfekt bil for det norske markedet. Romslig, komfortabel og med en ladbar drivlinje som sørger for at du kan dekke de fleste daglige transportbehov utslippsfritt, samtidig som du har ubegrenset med rekkevidde når du skal på langtur, sier Ole S. Nedenes, merkesjef for Citroën hos Bertel O. Steen.

Fleksibel
Takket være smart plassering av batteriene under de de individuelt justerbare baksetene, beholder C5 Aircross Hybrid sin store fleksibilitet. Det betyr at bagasjeplassen enkelt kan justeres fra 460 til 600 liter, avhengig av posisjonen på baksetet.

C5 Aircross Hybrid har en oppgitt elektrisk rekkevidde på over 50 kilometer etter WLTP-normen, i hastigheter opp til 135 kilometer i timen.

Takket være funksjonen «ë-Save» kan føreren planlegge reisen. Ved å velge mellom å spare strøm til 10 km, 20 km eller fullt batteri, kan man bestemme når på reisen den utslippsfrie kjøringen skal foregå.

Citroën C5 Aircross Hybrid har en drivlinje som består av en 1,6-liters bensinturbo med 180 hestekrefter koblet til en 8-trinns automatkasse. Denne er koblet med en elektrisk motor på 110 hestekrefter.

Til sammen gir dette en systemeffekt på 225 hestekrefter og et moment på 360 Newtonmeter.

Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt og lades på under to timer via normalladeinntaket på 7,4 kW.

Takket være den hybride drivlinjen med lang elektrisk rekkevidde har Citroën C5 Aircross Hybrid et oppgitt snittforbruk på 0,18 liter per mil, tilsvarende 32 gram CO2 per kilometer basert på WLTP.

Lading kan selvsagt programmeres og kontrolleres, enten direkte fra bilen, eller via mobilen i Citroëns egen app.

Citroën C5 Aircross leveres kun med drift på forhjulene, men om du ønsker en tilsvarende bil med firehjulsdrift vil du finne mange av de samme egenskapene i den «tyske» fetteren, Opel Grandland X Hybrid, samt i DS7 Crossback E-Tense og Peugeot 3008 GT Hybrid4.

Salget av Citroën C5 Aircross Hybrid starter nå, og de første kundene loves å få bilene sine levert rett over sommeren.

Powered by Labrador CMS