-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyotas nye baby
Tett etter Peugeots 1007, såpass tett at man nesten kunne mistenke de to for å være i familie, viser Toyota en ny produksjonsbil. Porte heter den – ikke nødvendigvis oppkalt etter den største Maseratien.
Nå viser det seg imidlertid at denne Toyotaen er en produksjonsmodell, kun for det japanske markedet, sies det nå. Det hadde jeg kanskje trodd hvis dette hadde vært en 660 ccm mikrobil, men her snakker vi om en 1,3 og 1,5 liters bil som sannsynligvis må kalles den mest moderne i segmentet.
Flatt gulv og en kjempedør, den måler 1020 x 1265 mm, og skyves sidelengs av en fjernkommandert elektrisk motor, gjør at alle bilens innbyggere kan gå ut eller inn av den samme døren, og den gjør det også ekstremt enkelt å fylle opp bilen med gods. Svært fleksible seteløsninger gjør at Porte er like godt egnet til begge typer transport.
Passasjersetene kan sleides 750 mm, man kan ha inntil 1050 mm mellom for- og baksete, og bilen er nesten 1400 mm høy – inni! – som gjør at dette blir en bil man godt kan spasere gjennom. Rommelig med andre ord. Hvis vi legger til en ny type air condition, et proteinholdig setetrekk (minsker hudirritasjoner) og noe som kommer til å bli den nye faden etter koppeholdere (nemlig paraplyholdere) har vi fortalt litt om innholdet i denne rullende revolusjonen.
VVT-i motorer og Super ETC fire trinns automat, samt et understell som virker kurant, avslutter pakken.
Men ikke til Europa? Hva har vi gjort galt som ikke fortjener denne?