-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Karakterer
Ford Focus RS:
FØRERPLASS = 9
Optimal kjørestilling og ryddig. Sparco-seter, gearspak og håndbrekkhåndtak pynter.
PLASS = 10
Dette er en Focus, verken mer eller mindre. Har til og med delt sittepute i baksetet.
KOMFORT = 6
Det er antagelig ingen som bryr seg om det, men RSen er en effektiv cocktail-shaker på dårlig vei, og lydnivået er høyt.
KJØREEGENSKAPER = 9
Har du først bestemt deg har det sikkert ingen betydning at RSen ikke har stabilitetskontroll, resten er jo så forførende.
YTELSER OG FORBRUK = 10
Den greier utslippskravene, forbruket er sikkert ikke viktig og ytelsen er topp.
SIKKERHET = 9
Det var den stabilitetskontrollen, da. Resten er jo der.
SHOWFAKTOR = 10
Den vekker oppsikt, uansett hvor stille den står! Fargen er pang midt i blinken.
PRIS OG UTSTYR = 10
Passe pris og lavt utstyrsnivå – du er garantert å ha den eneste RSen i gata.
Honda Civic Type-R:
FØRERPLASS = 9
God ergonomi, god sittekomfort og fancy gearspakplassering, en Civic LS med sportsseter.
PLASS = 10
Masse plass, alt for langt til bakruten, får plass til hele familien (hvis de orker å være med).
KOMFORT = 7
Bedre fjæringskomfort enn i Focus, men alt for mye og usportslig hjulstøy.
KJØREEGENSKAPER = 9
Mangler stabilitetskontroll og har ikke like hvass styring som Focus og Mini, ellers helt topp.
YTELSER OG FORBRUK = 10
Den er snill som en fole og drikker lite, under 5k, over 6k er den et villdyr. Skremmende moro.
SIKKERHET = 9
Neppe mange som bryr seg, men den mangler stabilitetskontrollen, resten er på plass.
SHOWFAKTOR = 8
Feil farge, vekker minst oppsikt i dette følget. Med riktig farge er den en vinner.
PRIS OG UTSTYR = 10
Billigere enn Focus RS, men nesten like moro. Kan ikke garantere at den blir like sjelden.
Mini Cooper S:
FØRERPLASS = 8
Ikke oversiktlig i det hele tatt. Savner støtte til venstrefoten. Likevel er dette det spenstigste førermiljøet.
PLASS = 6
Foran er det masse plass og som toseter er den rommelig. Den har baksete også.
KOMFORT = 8
Klart best i dette følget. Nydelig lyd, beste fjæringskomfort og best på komfortutstyr.
KJØREEGENSKAPER = 10
Perfekt balanse mellom ytelser og kjøreegenskaper. Følger ikke Focus RS, men det skyldes ikke kjøreegenskapene.
YTELSER OG FORBRUK = 10
Har kraften der du har bruk for den og er mer nøysom enn Civic, akkurat som det er et poeng!
SIKKERHET = 10
Har utstyret, er lettere å håndtere og ikke like rå. Må være sikrere.
SHOWFAKTOR = 9
Svart tak er ingen vinner. Chili Red eller Electric Blue med hvitt tak er vinneren.
PRIS OG UTSTYR = 9
Akkurat passe på begge områder. Akkurat så ufornuftig at du slipper å møte en hver gang du triller ut av garasjen.
LES VIDERE:
- Konklusjon
- Priser og tekniske data