-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
Konklusjon
Alle fire testbilene ligger på samme basisprisnivå, men ellers er ulikhetene mange. To er forhjulsdrevet, to er bakhjulsdrevet. Mercedes C180 bærer preg av at den har fått noen år på baken. For to år siden skrev vi at interiøret er moderne og tiltalende, i dag virker førermiljøet rotete og umoderne. Kjøreegenskaper og komfort lider under uheldig dekkvalg på vår testbil.
Audi A4 fremstår med eksemplarisk førermiljø, fin finish på interiørdetaljene og generelt god kvalitetsfølelse. Fire av fem NCAP-stjerner trekker sikkerheten ned et hakk. Vi er imponert over Volvo S40, spesielt kjøreegenskapene, styringen og lydnivået – men forbruket er høyt. Interiøret er delikat og trivelig. Volvoen bedømmes som en god nummer to denne gang.
Testlaget er enige om at BMW 320i fortjener laurbærkransen denne gang. Den plukker jevnt med poeng i testdisiplinene. Det er bare når det gjelder plass at den ikke hevder seg, på grunn av trangt førermiljø og upraktisk form på bagasjerommet. Kjøreegenskaper og styring imponerer, samtidig som både komfort og motor gir sitt positive bidrag til testresultatet.
LES VIDERE:
- Audi A4
- BMW 320
- Mercedes C180
- Volvo S40
- Priser og tekniske data