-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Familie-Porsche på test
Det er gammelt nytt at Porsche utvikler en 4-dørs coupé for lansering i 2009. Nå er de første testbilene observert av våre spionfotografer.
Fjerde rekke
Det er Porsches fjerde produktlinje som nå er gått inn i den praktiske testfasen – en fireseters coupé med like mange dører. Den henter enkelte designtrekk fra 911, men skiller seg radikalt ut fra sportsbilen på andre områder.
Antatte konkurrenter blir Mercedes CLS og den kommende Aston Martin Rapide, og det ryktes også at Volkswagen planlegger en stor 4-dørs coupé. Kanskje vil de også rekruttere en og annen klient fra Ferraris og Maseratis rekker.
Kraft i front
I motsetning til 911 får Panamera – som er arbeidstittelen på bilen – frontmonterte motorer. Den minste blir VWs 6-sylindrede 3,5-liter på 300 hk.
Porsches egenutviklede motorer er åttesylindrede og byr på 350 hk i innsprøytingsutgave og 560 hk utstyrt med twin turbo. Det burde holde i første omgang, siden heftigste CLS 63 AMG byr på 514 hk.
Målet er at Panamera skal bli en ekte sportsbil for hele familien med god adkomst og plass for fire personer og deres weekendbagasje. Trolig vil debutarena være Genève-utstillingen i 2009.
Porsche håper deretter å selge ca 20.000 Panamera i året slik at deres samlede årsvolum kan overstige 100.000-barrieren.