-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Dette er luksuriøse biler som – i tillegg til å signalisere status – først og fremst har evne til å ta seg fram på vinterveier og mer eller mindre gode hytteveier. Selv om Range Rover Sport har et mer kompetent 4WD-system enn BMW X5, har ingen av bilene noe i terrenget å gjøre.
BMW X5 oser av kvalitetsfølelse og diskret luksus. Range Rover Sport ligger ikke langt bak på dette området, men den er mer prangende, ikke så diskret. Egentlig har vi ikke med en tysker og en brite å gjøre, for X5 er "Made in USA", i BMWfabrikken i Sør-Carolina.
To sterke sider har de felles; høy komfort og gedigent utstyrsnivå. Range Rover Sport har ellers sine sterke sider i et markert utseende og solid trekkevne. BMW X5 scorer sine poeng først og fremst på sine kjøreegenskaper og bagasjeplassen.
Både subjektive og objektive testkriterier går alt i alt i favør av den USA-produserte tyskeren. BMW X5 er testlagets førstevalg denne gang.
LES VIDERE:
- BMW X5
- Range Rover Sport- Tekniske data