-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ingen krav til svensk bilindustri
Den svenske regjeringens støtte til landets bilindustri stiller ingen formelle krav til ledelsen. Næringsministeren kritiserer i stedet Ford og General Motors.

- Det er eierne, Ford og General Motors, som er årsaken til Saab og Volvos problemer. Det antydet den svenske næringsministeren, Maud Olofsson, under gårsdagens pressekonferanse. De har ifølge henne satset for lite. Det skriver den svenske avisen Dagens Industri.
Næringsministeren sa at hun også tidligere er blitt overrasket over de amerikanske selskapenes uvilje til å utvikle mer miljøvennlige biler.
Tre milliarder
Den svenske regjeringen har lagt tre milliarder svenske kroner på bordet til et svensk selskap som skal drive forskning, og på den måten også øke farten på utviklingen i Sverige.
Så langt har ikke den svenske regjeringen sagt noe om hvor dette forskningsinstituttet skal ligge, eller hvor mange jobber det kommer til å generere.
Både den svenske finansministeren og næringsministeren har også hele tiden vært tydelige på at det er uaktuelt for staten å eie noen av de to bilprodusentene. De avviser også at det er snakk om å stille krav til endringer i ledelsen, eller måten selskapene drives på.
Trenger kapital
- Den akutte krisen består i at selskapene har problemer med å skaffe kapital, sier finansminister Anders Borg. Han sier at det viktigste for dem er å sikre at produksjon og utvikling fortsatt skal skje i Sverige.
Den svenske regjeringen har garantert for kreditter på 20 milliarder til de selskapene som endrer sin produksjon til å bli mer miljøvennlige. Dessuten forslår man støttelån til selskapene på fem milliarder.
Den siste utviklingen hvor senatet i natt stoppet den forslåtte redningsplanen for amerikansk bilindustri, har neppe gjort situasjonen lettere for Volvo og Saab. De vil komme til å se endringer i eiersituasjonen i løpet av ganske kort tid.