-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Når BMW 1M blir litt for kjedelig ...
... så er det bare å ringe Tuningwerk. 521 hestekrefter og 613 Nm dreiemoment burde flytte greit på seg.
Tuningwerk opplyser ikke om vekten på bilen, men med en rekke karosserideler i karbonfiber og tynne bøttestoler i interiøret, kan vi nok forvente at den er noe lettere enn donorbilen – den allerede greit raske BMW 1M Coupé.
For å kontrollere alle disse kreftene, er bilen blitt utstyrt med 285/30R19 hjul på bakakselen, mens digre bremser fra Mov’it skal sørge for at bilen kan stoppe igjen – selv etter å ha nådd sin teoretiske toppfart på 300 km/t.
Om du er fristet, forteller Tuningwerk at de vil ha €119.000 for et eksemplar. 900.000 kroner for spesialmodellen – navngitt 1st M RS BMW – høres kanskje ut som mye for pengene, men vær obs på at norske avgifter kommer i tillegg.
Etter et kjapt overslag kan vi opplyse om at bare avgiftene på en slik bil vil bli omtrent 1,2 millioner kroner – så en totalpris på drøyt to millioner er ikke urealistisk.