-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
1-serien du har ventet på?
Har du gått og ventet på en 1-serie med mer pulver? 130i debuterer i Geneve og kommer på markedet etter sommeren. Og den bør tilfredsstille de mest kresne småbilkundene.
Med 258 hester og et dreiemoment på 300 Newtonmeter blir dette - sammen med A3 3,2 V6 - klassens kraftigste. 0 til 100 går unna på 6,2 sekunder mens toppfarten er elektronisk begrenset ved
En målestokk de tyske produsentene liker å fortelle om er rundetiden på Nordsløyfa på Nürburgring. Med 130i kan den gjøres unna på 8 minutter og 35 sekunder, en tid mang en racingutøver bare drømmer om å komme i nærheten av med spesialbygde løpsbiler.
Motoren har en blokk i aluminium/magnesium kompositt, tilsvarende teknologien som benyttes i den nye 5-liters V10en som sitter i M5 og M6. Bi-Vanos og Valvetronic sørger for avansert variabel styring av ventilenes løft og åpningstid.
Feite felger
BMW 130i leveres med 17-tommers spesialfelger, en forkrommet grill og doble eksosrør. Interiøret er krydret med sportsseter, lærtrukket sportsratt og spesielle instrumenter. For første gang tilbys Active Steering som tilleggsutstyr til 1-serie.
Som sine mindre søsken i 1-serien er også 130i utstyrt med run-flat dekk og dekktrykksmonitor, to-trinns bremselys, DSC med panikkstopp-sensor, elektronisk differensialbrems og traction control.
Nye 330i er priset til kr 644.000, så kanskje får vi her se en prislapp på under 600.000. Men noe vanlig syn på norske veier blir den ikke.