BMW X1
Foto: Carparazzi©
BMW X1
Foto: Carparazzi©
BMW X1
Foto: Carparazzi©
BMW X1
Foto: Carparazzi©
BMW X1
Foto: Carparazzi©
BMW X1
Foto: Carparazzi©

BMW’s minste AWD

Hvis du tror coupé og cabriolet er de siste innslagene i BMWs 1-serie, tar du feil. Her ser du beviset.



Publisert Sist oppdatert

Her kan du lese vår erfaring med 135i Coupé

Den tyske produsenten mener det er plass til en X1 i sortimentet under den populære X3. Under maskeringen skjuler det seg en fullverdig firehjulstrekker med røffe plastdeksler, skliplater og ekstra bakkeklaring – klar for røffere utfordringer enn asfalterte bygater.

Passasjerkabinen vil dele de fleste komponenter med de øvrige 1-serie modellene, så regn med å finne bl.a. iDrive og BMWs spesielle automatspak. X1 vil også bli utstyrt med BMW Efficient Dynamics for å holde forbruk og utslipp lavest mulig.

Nok å velge i

Motorprogrammet vil trolig strekke seg fra firesylindrede til sekssylindrede bensin- og dieselvarianter tilsvarende dem vi finner i øvrige 1-serie modeller. Det vil sannsynligvis også komme en hybrid drivlinje basert på den som nå er under utvikling til neste generasjon 7-serie.

Carparazzi forventer at modellen kommer på markedet i 2010, så fortsatt har BMW god tid til finpussing av linjene.

Vi skal snart prøvekjøre 1-serie Cabriolet i Spania, men her får du bilder og forhåndsinfo.

Det er over et år siden vi avslørte at BMW har omfattende planer for 1-serien.

Powered by Labrador CMS