-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Renderinger:
Smått og stort fra Peugeot
Fortsatt er det småbilene som dominerer i mange markeder, men drømmen om en SUV er stadig voksende i dette segmentet også.
Smart gjør det med sin nye elbil, Toyota har gjort det med Aygo og Yaris, og mange flere vil følge i det samme sporet. De kutter ut å produsere tradisjonelle småbiler og tilbyr i stedet høyere modeller med mer SUV-aktig preg.
Det er noen år siden Peugeot kuttet samarbeidet med Toyota om bybilen 108, og det har lenge versert rykter om at de holder på å utvikle en kompakt SUV for salg i raskt voksende markeder i Asia og Sør-Amerika hvor de også har produksjonskapasitet.
En kompakt 1008 ville ganske sikkert finne kunder i disse markedene, og ved å utnytte komponenter fra Stellantis’ omfattende delehyller vil den muligens også kunne bygges til en fornuftig pris.
Vår illustratør Jean Francois Hubert har laget renderinger av hvordan en slik modell kan se ut basert på Peugeots siste designspråk – en bil med kort panser, kompakte dimensjoner og høy sittestilling.
Den nye løvelogoen er på plass i grillen og vi ser designtrekk overført fra 3008/5008 og nye 308 med LED-lys som simulerer løveklør. Detaljer i svart benyttes som kontrast for å fremheve det SUV-aktige.
De siste ryktene i fransk motorpresse går på at Peugeot kan benytte CMP-plattformen for en 1008, og at den kan dele komponenter med en ny C3 som er utviklet for India og Sør-Amerika.
Dette er også plattformen som benyttes for 208 og Opel Corsa, og dermed kan muligheten åpne seg for en europeisk e-1008 som ren elbil mens den kan selges i andre markeder med en kompakt bensinmotor.
Vår illustratør har også laget en rendering av hvordan 508 kan se ut når den får et ansiktsløft – noe som trolig skjer i løpet av neste år.