-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
På nest øverste hylle
I forrige Bil samlet vi det meste av stasjonsvogner i den viktige familiebilklassen til test. Denne gangen fullfører vi stasjonsvogntesten ved å gå opp et trinn og ta for oss fire såkalte premiumbiler, nemlig Alfa 159, Audi A4, BMW 3-serie og Mercedes-Benz C-Klasse.

Først publisert i Bil 8/9-2008.
Som i forrige måneds stortest av ti stasjonsvogner, kjører vi også denne gang biler med to-liters dieselmotorer under panseret – og en miks av etablerte bestselgere og meget interessante nykommere.
Førstnevnte er representert ved 3-serie og C-Klasse, sistnevnte ved A4 Avant – mens Alfa må kalles en outsider her på berget. Så langt i år er den solgt i 42 eksemplarer, noe som betyr en 116.-plass på registreringsstatistikken.
Det skilte seg tidlig ut en tetgruppe på to biler, og testlagets subjektive vurderinger pekte i en og samme retning. Da de objektive testresultater ble summert var ikke vinneren like suveren som testlagets mening skulle tyde på. Det ble med andre ord en knepen seier - og den ble tysk.
LES VIDERE:
- Alfa Romeo 159
- Audi A4
- BMW 320
- Mercedes-Benz C 200
- Konklusjon
- Tekniske data