-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
BMWs absolutte Norgesbil
Med en svært hyggelig prislapp, kan dette bli BMWs virkelige storselger fremover; BMW 225xe Active Tourer.
Prisen på BMWs nyeste ladbare hybrid er 352.200 kroner.
Det kaller BMW Norge for en «drømmepris».
Det er kanskje vanskelig å si at prisen er konkurransedyktig, for egentlig har ikke denne bilen konkurrenter.
BMW 225xe Active Tourer er foreløpig flerbrukssegmentets eneste ladbare hybrid.
Det nærmeste vi kommer er Toyota Prius+ Seven, som er en parallellhybrid. Prisen på Toyotaen starter på 326.300, til sammenligning.
Drivverket i 225xe AT drar veksler på selveste BMW i8.
Akkurat som i supersportsbilen har 225xe en tre-sylindret bensinmotor på 1,5 liter. I 225xe er denne montert under panseret, mens batterier og elmotorer bakover i bilen gjør hybridpakka komplett.
Det betyr også at bilen får firehjulsdrift.
Motorene yter til sammen 224 hestekrefter – nok til å skyve flerbruksbilen fra null til hundre på 6,7 sekunder. Ikke verst.
Rekkevidden på kun strøm er oppgitt til 41 kilometer, og de høyst teoretiske forbruks- og utslippstallene er 0,2 liter per mil og 46 gram CO2 per kilometer.
Bilen får også en større liste over standardutstyr enn øvrige medlemmer i Active Tourer-familien. Dette inkluderer blant annet ryggesensorer, automatgir, 17 tommers aluminiumsfelger og cruise control.
BMW 225xe Active Tourer er tilgjengelig i Norge fra mars neste år, men forhandlerne i det ganske land tar i mot bestillinger allerede.
BMW 225xe Active Tourer skiller seg ikke drastisk fra andre Active Tourer-modeller, men ladeluka på venstre forskjerm er naturligvis ny: