-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
BMWs absolutte Norgesbil
Med en svært hyggelig prislapp, kan dette bli BMWs virkelige storselger fremover; BMW 225xe Active Tourer.


BMW 225xe Active Tourer skiller seg ikke drastisk fra andre Active Tourer-modeller, men ladeluka på venstre forskjerm er naturligvis ny.
Prisen på BMWs nyeste ladbare hybrid er 352.200 kroner.
Det kaller BMW Norge for en «drømmepris».
Det er kanskje vanskelig å si at prisen er konkurransedyktig, for egentlig har ikke denne bilen konkurrenter.
BMW 225xe Active Tourer er foreløpig flerbrukssegmentets eneste ladbare hybrid.
Det nærmeste vi kommer er Toyota Prius+ Seven, som er en parallellhybrid. Prisen på Toyotaen starter på 326.300, til sammenligning.
Drivverket i 225xe AT drar veksler på selveste BMW i8.
Akkurat som i supersportsbilen har 225xe en tre-sylindret bensinmotor på 1,5 liter. I 225xe er denne montert under panseret, mens batterier og elmotorer bakover i bilen gjør hybridpakka komplett.
Det betyr også at bilen får firehjulsdrift.
Motorene yter til sammen 224 hestekrefter – nok til å skyve flerbruksbilen fra null til hundre på 6,7 sekunder. Ikke verst.
Rekkevidden på kun strøm er oppgitt til 41 kilometer, og de høyst teoretiske forbruks- og utslippstallene er 0,2 liter per mil og 46 gram CO2 per kilometer.
Bilen får også en større liste over standardutstyr enn øvrige medlemmer i Active Tourer-familien. Dette inkluderer blant annet ryggesensorer, automatgir, 17 tommers aluminiumsfelger og cruise control.
BMW 225xe Active Tourer er tilgjengelig i Norge fra mars neste år, men forhandlerne i det ganske land tar i mot bestillinger allerede.
BMW 225xe Active Tourer skiller seg ikke drastisk fra andre Active Tourer-modeller, men ladeluka på venstre forskjerm er naturligvis ny: