-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Møt våren i ny BMW-cab
BMW presenterer sin første 2-serie cabriolet. Den er leveringsklar før påsken 2015.
Det er visst sesong for cabriolet-nyheter nå i september. Ikke bare viste Mazda frem siste generasjon av legendariske MX-5 – nå vil også BMW vise seg toppløs.
2-serie cabriolet byr ikke på så mange overraskelser. Tidligere i sommer så vi bilder av en lett kamuflert bil på test, og den ferdige utgaven er i stor grad som forventet.
Taket er av stofftypen, og felles og lukkes på 20 sekunder – også i fart. Opp til 50 kilometer i timen. Taket kan leveres i sort, mørkt grått og brunt.
Under panseret finner vi motorer fra 2-seriens øvrige utvalg. Den som kanskje bør være mest aktuell for Norge er 220i, med en 2-liters bensinmotor på 184 hestekrefter. Denne motoren fungerer bra i langt større biler, som for eksempel X3, og bør være ypperlig til å cruise langs norske fylkesveier.
Stivere enn før
Litt mer effekt får du i 228i – 245 hestekrefter – men det er vel ikke å forvente at dette blir en storselger. Toppmodellen blir M235i. 3-liters rekkesekser, 326 hestekrefter, M-styling og sportsunderstell skal gjøre 2-caben til en skikkelig kjøremaskin.
For de som er sær, og ønsker diesel under cabriolet-panseret, fins også en 220d. 190 hestekrefter og et lass av moment klarer nok å overbevise mange – selv om diesel i en slik bil er som pølse i brød på julaften. Det går an, du blir mett, men det er langt i fra tilfredsstillende.
BMW lover at 2-serie-caben har 20 prosent høyere vridningsstivhet i karosseriet sammenlignet med forgjengeren, og den største motoren, M235i, kan også leveres med mekanisk differensialsperre som ekstrautstyr.
Interiøret er som 2-serien for øvrig, men kanskje noe trangere i baksetet.
Priser er foreløpig ikke klare, men forvent et lite prishopp fra tilsvarende 2-serie coupé.