-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil


















































































Møt våren i ny BMW-cab
BMW presenterer sin første 2-serie cabriolet. Den er leveringsklar før påsken 2015.
Det er visst sesong for cabriolet-nyheter nå i september. Ikke bare viste Mazda frem siste generasjon av legendariske MX-5 – nå vil også BMW vise seg toppløs.
2-serie cabriolet byr ikke på så mange overraskelser. Tidligere i sommer så vi bilder av en lett kamuflert bil på test, og den ferdige utgaven er i stor grad som forventet.
Taket er av stofftypen, og felles og lukkes på 20 sekunder – også i fart. Opp til 50 kilometer i timen. Taket kan leveres i sort, mørkt grått og brunt.
Under panseret finner vi motorer fra 2-seriens øvrige utvalg. Den som kanskje bør være mest aktuell for Norge er 220i, med en 2-liters bensinmotor på 184 hestekrefter. Denne motoren fungerer bra i langt større biler, som for eksempel X3, og bør være ypperlig til å cruise langs norske fylkesveier.
Stivere enn før
Litt mer effekt får du i 228i – 245 hestekrefter – men det er vel ikke å forvente at dette blir en storselger. Toppmodellen blir M235i. 3-liters rekkesekser, 326 hestekrefter, M-styling og sportsunderstell skal gjøre 2-caben til en skikkelig kjøremaskin.
For de som er sær, og ønsker diesel under cabriolet-panseret, fins også en 220d. 190 hestekrefter og et lass av moment klarer nok å overbevise mange – selv om diesel i en slik bil er som pølse i brød på julaften. Det går an, du blir mett, men det er langt i fra tilfredsstillende.
BMW lover at 2-serie-caben har 20 prosent høyere vridningsstivhet i karosseriet sammenlignet med forgjengeren, og den største motoren, M235i, kan også leveres med mekanisk differensialsperre som ekstrautstyr.
Interiøret er som 2-serien for øvrig, men kanskje noe trangere i baksetet.
Priser er foreløpig ikke klare, men forvent et lite prishopp fra tilsvarende 2-serie coupé.