-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Møt våren i ny BMW-cab
BMW presenterer sin første 2-serie cabriolet. Den er leveringsklar før påsken 2015.
Det er visst sesong for cabriolet-nyheter nå i september. Ikke bare viste Mazda frem siste generasjon av legendariske MX-5 – nå vil også BMW vise seg toppløs.
2-serie cabriolet byr ikke på så mange overraskelser. Tidligere i sommer så vi bilder av en lett kamuflert bil på test, og den ferdige utgaven er i stor grad som forventet.
Taket er av stofftypen, og felles og lukkes på 20 sekunder – også i fart. Opp til 50 kilometer i timen. Taket kan leveres i sort, mørkt grått og brunt.
Under panseret finner vi motorer fra 2-seriens øvrige utvalg. Den som kanskje bør være mest aktuell for Norge er 220i, med en 2-liters bensinmotor på 184 hestekrefter. Denne motoren fungerer bra i langt større biler, som for eksempel X3, og bør være ypperlig til å cruise langs norske fylkesveier.
Stivere enn før
Litt mer effekt får du i 228i – 245 hestekrefter – men det er vel ikke å forvente at dette blir en storselger. Toppmodellen blir M235i. 3-liters rekkesekser, 326 hestekrefter, M-styling og sportsunderstell skal gjøre 2-caben til en skikkelig kjøremaskin.
For de som er sær, og ønsker diesel under cabriolet-panseret, fins også en 220d. 190 hestekrefter og et lass av moment klarer nok å overbevise mange – selv om diesel i en slik bil er som pølse i brød på julaften. Det går an, du blir mett, men det er langt i fra tilfredsstillende.
BMW lover at 2-serie-caben har 20 prosent høyere vridningsstivhet i karosseriet sammenlignet med forgjengeren, og den største motoren, M235i, kan også leveres med mekanisk differensialsperre som ekstrautstyr.
Interiøret er som 2-serien for øvrig, men kanskje noe trangere i baksetet.
Priser er foreløpig ikke klare, men forvent et lite prishopp fra tilsvarende 2-serie coupé.