-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Rendering

Sniktitt på ny 2008 før avduking
Peugeot skal neste uke vise en oppdatert 2008. Vi gir deg en forsmak på hva du har i vente.
Da andre generasjon 2008 kom på markedet i 2019, ble den for første gang tilgjengelig som elbil. Nordmenn trykket den kompakt SUV-en til sitt bryst, og den ble raskt Peugeots mest solgte modell i Norge.
I perioden fra 2019 og ut 2022 ble det ifølge OFV registrert nesten 6000 nye e-2008 på norske skilter i tillegg til nesten 1000 biler med fossil drivlinje. I dag markedsføres bilen kun som elbil i vårt marked, og det vil nok også gjelde når den kommer i oppgradert utgave i løpet av høsten.
Vår faste illustratør har laget renderinger av hvordan han tror nykommeren vil se ut, og den mest tydelige forskjellen er LED kjørelysene som får tre «kloremerker» etter løveklørne i stedet for dagens ene, samt en ny grill med fargeinnslag. Også i baklyktene er klørne synlige.
Logoen får en mer fremtredende plass i grillen, og skiltet flyttes ned til en modifisert støtfanger.
Bensinmotorene er fortsatt viktigst i en rekke markeder, og disse får nå mildhybrid-teknologi og skal tilbys i to styrkegrader, med 100 eller 130 hestekrefter. Elmotoren som sitter integrert i dobbelclutch girkassen sper på med 21 kW ekstra effekt under akselerasjon.
Med hensyn til den elektriske utgaven, vil den få tilsvarende oppdateringer som øvrige modeller fra Stellantis – hvilket innebærer effektøkning fra 136 til 156 hestekrefter mens den potensielle rekkevidden øker fra dagens 345 kilometer til rundt 400 km.
Vi regner med å få flere detaljer neste uke når bilen blir offisiell.