-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Rendering
Sniktitt på ny 2008 før avduking
Peugeot skal neste uke vise en oppdatert 2008. Vi gir deg en forsmak på hva du har i vente.
Da andre generasjon 2008 kom på markedet i 2019, ble den for første gang tilgjengelig som elbil. Nordmenn trykket den kompakt SUV-en til sitt bryst, og den ble raskt Peugeots mest solgte modell i Norge.
I perioden fra 2019 og ut 2022 ble det ifølge OFV registrert nesten 6000 nye e-2008 på norske skilter i tillegg til nesten 1000 biler med fossil drivlinje. I dag markedsføres bilen kun som elbil i vårt marked, og det vil nok også gjelde når den kommer i oppgradert utgave i løpet av høsten.
Vår faste illustratør har laget renderinger av hvordan han tror nykommeren vil se ut, og den mest tydelige forskjellen er LED kjørelysene som får tre «kloremerker» etter løveklørne i stedet for dagens ene, samt en ny grill med fargeinnslag. Også i baklyktene er klørne synlige.
Logoen får en mer fremtredende plass i grillen, og skiltet flyttes ned til en modifisert støtfanger.
Bensinmotorene er fortsatt viktigst i en rekke markeder, og disse får nå mildhybrid-teknologi og skal tilbys i to styrkegrader, med 100 eller 130 hestekrefter. Elmotoren som sitter integrert i dobbelclutch girkassen sper på med 21 kW ekstra effekt under akselerasjon.
Med hensyn til den elektriske utgaven, vil den få tilsvarende oppdateringer som øvrige modeller fra Stellantis – hvilket innebærer effektøkning fra 136 til 156 hestekrefter mens den potensielle rekkevidden øker fra dagens 345 kilometer til rundt 400 km.
Vi regner med å få flere detaljer neste uke når bilen blir offisiell.