-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Opel Corsa møter Fiat Punto og Peugeot 206
Mer plass, mer utstyr, bedre komfort og sikkerhet, småbilene nærmere seg sine større søsken på mange områder. Det gjelder også for våre testbiler, den nye Corsaen, Punto og 206.

Først publisert i BIL 3 - 2001.
Store småtroll
Det er ingen tvil om hvem som ble fjorårets vinner i småbilklassen. Det ble solgt nesten dobbelt så mange Toyota Yaris (4.937) som Volkswagen Polo (2.638) som havnet på andreplass. Peugeot 206 (2.096) ble en god nummer tre, mens Opel bare greide å selge 1.076 av den gamle Corsaen. Alt tyder på at Yaris også vil ha et betydelig forsprang også ved neste årsskifte, men kampen om andreplassen vil bli spennende og stå mellom Polo, 206 og Corsa. Vi skal ikke se bort fra at også Skoda Fabia med den nye stasjonsvognen kan melde seg på i denne kampen.
Fiat solgte bare 274 Punto i fjor, men den nye importøren har som mål å levere 600 biler i år, noe som burde være innen rekkevidde. Ikke bare fordi Punto så absolutt holder mål som bil, men også fordi merket har et bedre forhandlernett enn på mange år.
Vi har valgt testbiler som ligger så nær hverandre i pris og motorstørrelse som mulig. Corsa og Punto har 1,2-litersmotorer med henholdsvis 75 og 80 hk, mens 206 har en 1,4-liter med 75 hk. Punto er dyrest av de tre, men det er før vi begynner å legge på utstyr. Vår 206 koster 172.900 kroner, mens Corsaen koster 165.700 kroner og Puntoen koster 167.700 kroner. Ettersom Corsa ennå ikke var tilgjengelig som femdørs, har vi i testen kjørt en tredørs Corsa. Femdørsmodellen med samme utstyr som vår testbil koster 169.700,- kroner.
LES VIDERE:
- Opel Corsa
- Fiat Punto
- Peugeot 206- Konklusjon
- Priser og tekniske data