-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Renderinger
Slik kan en ny 208 bli
Peugeot 208 er så populær at den i fjor toppet Europa-statistikken. Snart får den oppdateringer som kan gjøre den enda mer attraktiv.
Dagens 208 har vært på markedet siden 2019. I Norge er det naturlig nok elbilen e-208 som er mest interessant, og den er ifølge OFV levert i 4286 eksemplarer siden lanseringen. Det gjør den til Peugeots nest mest solgte modell i perioden, etter kompakt-SUV-en e-2008.
I september fortalte Peugeot at e-208 i likhet med andre Stellantis-modeller basert på samme plattform fikk oppdateringer som inkluderte økt rekkevidde og kraftigere motor. Men trolig er det også flere endringer på gang.
Ny front
Designmessig vil de største endringene finne sted i fronten hvor den skjold-formede logoen får sentral plass i den redesignede grillen med inspirasjon fra de nyere 408 og 308. Større luftinntak inngår også.
Med konseptbilen Inception viste Peugeot forrige måned hvilken retning designen skal bevege seg i fremover, og elementer fra denne skal gradvis introduseres på nye modeller i årene fremover.
Vår illustratør har hentet «trippel-klørne» i lysdesignen fra Inception og plassert på sin rendering av nye 208 for å gi inntrykk av hvordan dette kan ta seg ut på en produksjonsmodell.
Interiøret blir ikke like radikalt som på konseptbilen, men vi forventer ny infotainment tilsvarende systemet i 308 og forbedring i det digitale instrumentpanelet.
Drivlinjer
Dagens 208 tilbys med bensin- og dieselmotorer på henholdsvis 1,2 og 1,5 liter, men det er bare bensinutgaven som selges i Norge. Sannsynligheten er til stede for at Peugeot også dropper dieselmotoren i andre markeder og at bensinmotoren får 48V mild-hybrid-system for å redusere forbruket.
Når det gjelder elbilen e-208 vil denne komme med oppdateringene som ble presentert sist høst, noe som innebærer motoreffekt på 156 hestekrefter, batteripakke på 51 kWt og rekkevidde på inntil 400 kilometer basert på WLTP-syklusen.
I tillegg har det versert rykter om en sintere versjon av e-208 fra Peugeot Sport som vi også har presentert renderinger av.
208 er som nevnt innledningsvis en meget viktig modell for Peugeot, og med den forestående oppdateringen er det forventet at modellen vil leve noen år til før neste generasjon 208 skal over på den helt nye Stellantis STLA Small-plattformen som skal benyttes for en rekke småbiler fra Stellantis-konsernet fremover.