-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Peugeot jubilerer
30 år er gått siden Peugeot lanserte sin ikoniske 205 GTi. Det feires med en spesialutgave av en moderne slektning.
Vi koste oss da vi kjørte Peugeot 208 GTi for et års tid siden, en potent liten bil med masse sjarm. Nå kommer en spesialmodell for de som vil ha litt mer av alt, og et utseende som skiller seg ut i trafikken.
«208 GTi 30th» heter jubileumsmodellen som er modifisert av Peugeot Sport, de som lenge bygget verdens beste rallybiler inntil søsterfirma Citroën overtok hegemonien.
Sammenlignet med en ordinær 208 GTi er den senket med 10 mm mens sporvidden er utvidet med 22 mm foran og 16 mm bak. Ekstra store hjul sørger for å maksimere veigrepet.
Fra krom til sort
Det som er krom på en vanlig GTi er matt sort på spesialutgaven - for å gi den et mer brutalt utseende. I fronten gjelder dette området rundt grillen og tåkelysene, samt speilhusene.
Fra siden ser du matt sorte sideskjørt og hjulbuer som omkranser 18-tommers felger, de også i matt sort. Forhjulene har røde bremsecalipere som er godt synlige gjennom åpninger i felgene.
Nederst i hekken sitter en blank diffusor og doble forkrommede eksosrør som skal sørge for at den sportslige lyden kommer til uttrykk.
Tofarget
Fremre del av bilen er sortlakkert mens de bakre regioner er røde. Synes du denne kombinasjonen blir for glorete kan du få bilen i Pearl White eller Ruby Red, to populære GTi-farger.
Det sportslige interiøret domineres også av sort og rødt og har spesialseter som er utviklet av Peugeot Sport. En plakett forteller hvilket nummer i den eksklusive rekken denne bilen er. Hvor mange som skal bygges sier ikke Peugeot, så vi kan ikke innestå for eksklusiviteten.
Motoren er den samme som i den ordinære 208 GTi, en 1,6-liter turbo. Effekten er økt fra 200 til 208 hestekrefter og maks dreiemoment fra 275 til 300 Newtonmeter. Til sammen gjør modifiseringene at akstiden krymper fra opprinnelige 6,8 til 6,5 sekunder.