-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Mazda3 avslørt
Selv om vi publiserte de første bildene av en ny Mazda3 i fjor høst, har de vært flinke til å holde bilen skjult. Men nå kan vi presentere avslørende bilder.
Avkledd
Bildene er knipset under testing i USA og viser lett maskerte utgaver av Mazda3 sedan. Riktignok er fortsatt en del detaljer skjult av tape, men ikke verre enn at Carparazzis illustratører har greid å danne seg et godt bilde av hvordan den endelige bilen vil se ut nå den kommer på markedet neste sommer som en 2010-modell.
KLIKK HER FOR Å SE HVA VI SKREV I FJOR HØST
Fronten blir moderne Mazda slik vi kjenner dem fra M2 og M6, og bilen får elegante konveks/konkav-linjer langs sidene.
Nye Mazda3 vil sannsynligvis bli bygget på Fords C1-plattform og blir trolig litt lenger og litt bredere enn dagens modell.
Lettere?
Men det betyr neppe høyere vekt – snarere en reduksjon etter at Mazda har foretatt sine vektreduserende inngrep som blant annet går på mer bruk av høyfast stål. Og det er selvsagt positivt når man skal måle forbruk.
I amerikansk drakt får nye Mazda3 sannsynligvis oppdaterte utgaver av dagens 2,0- og 2,3-liters bensinmotorer mens den i Norge blir mest populær med 1,6-litere for diesel og bensin.
Sannsynligvis får bilen oppdaterte motorer med litt mer muskler og litt lavere forbruk, men slike detaljer får vi vente på til nærmere lanseringen.
Toppmodellen blir MPS-utgaven som i dag varter opp med hele 260 hk, men med en prislapp på drøye 600.000 kroner er denne modellen sjelden vare.