-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Lekkasje
Er Smart kommet ut av tellinga?
Det har lekket ut bilder av en ny Smart-modell fra Kina. Men den får ikke den modellbetegnelsen man skulle forvente.
Smart valgte å kalle sin første modell bygget i «det nye regimet» for #1, og da hadde det vel vært logisk at den neste het #2?
Men slik blir det ikke – for nå har det lekket ut bilder av #3 på Carnewschina.com. Opphavet for lekkasjen er kinesiske myndigheter med ansvar for typegodkjenningen.
«Nye» Smart er et samarbeid mellom Mercedes og Volvo-eier Geely og skal bestå av en serie elbiler bygget i Kina på Geelys SEA-plattform.
Plattformen ligger også under Smart #1 samt modeller som Volvo EX90, Polestar 3, Lotus Eletre og en rekke kinesiske modeller vi foreløpig ikke har sett i Norge.
Designmessig følger #3 i samme fotspor som #1 som etter planen skal lanseres inneværende år. Det gjelder blant annet front og hekk, dørhendler som foldes ut og logoer på C-stolpene.4
Men Smart #3 får et mer sporty design takket være takbuen som skrår ned i bakkant.
Tiden da Smart var synonymt med kompakt er definitivt forbi. De fysiske målene på #3 er en lengde på 440 centimeter, en bredde på 184 og en høyde på 156 cm over en akselavstand på 278,5 cm. Dermed befinner vi oss i omtrent samme landskap som f.eks. Volvo C40.
Ifølge Carnewschina.com har bilen en egenvekt på 1740-1890 kg, avhengig av utstyrsnivå, og kan trekke tilhenger på inntil 1600 kg.
Drivlinjene tilsvarer de som tilbys i Smart #1 – modeller med bakhjulsdrift får en effekt på 200 kW/272 hk mens de med firehjulsdrift og en motor på hver aksel varter opp med 315 kW/428 hk.
Smart #3 forventes på markedet i 2024.