-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lekkasje
Er Smart kommet ut av tellinga?
Det har lekket ut bilder av en ny Smart-modell fra Kina. Men den får ikke den modellbetegnelsen man skulle forvente.
Smart valgte å kalle sin første modell bygget i «det nye regimet» for #1, og da hadde det vel vært logisk at den neste het #2?
Men slik blir det ikke – for nå har det lekket ut bilder av #3 på Carnewschina.com. Opphavet for lekkasjen er kinesiske myndigheter med ansvar for typegodkjenningen.
«Nye» Smart er et samarbeid mellom Mercedes og Volvo-eier Geely og skal bestå av en serie elbiler bygget i Kina på Geelys SEA-plattform.
Plattformen ligger også under Smart #1 samt modeller som Volvo EX90, Polestar 3, Lotus Eletre og en rekke kinesiske modeller vi foreløpig ikke har sett i Norge.
Designmessig følger #3 i samme fotspor som #1 som etter planen skal lanseres inneværende år. Det gjelder blant annet front og hekk, dørhendler som foldes ut og logoer på C-stolpene.4
Men Smart #3 får et mer sporty design takket være takbuen som skrår ned i bakkant.
Tiden da Smart var synonymt med kompakt er definitivt forbi. De fysiske målene på #3 er en lengde på 440 centimeter, en bredde på 184 og en høyde på 156 cm over en akselavstand på 278,5 cm. Dermed befinner vi oss i omtrent samme landskap som f.eks. Volvo C40.
Ifølge Carnewschina.com har bilen en egenvekt på 1740-1890 kg, avhengig av utstyrsnivå, og kan trekke tilhenger på inntil 1600 kg.
Drivlinjene tilsvarer de som tilbys i Smart #1 – modeller med bakhjulsdrift får en effekt på 200 kW/272 hk mens de med firehjulsdrift og en motor på hver aksel varter opp med 315 kW/428 hk.
Smart #3 forventes på markedet i 2024.