-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lekkasje
Er Smart kommet ut av tellinga?
Det har lekket ut bilder av en ny Smart-modell fra Kina. Men den får ikke den modellbetegnelsen man skulle forvente.
Smart valgte å kalle sin første modell bygget i «det nye regimet» for #1, og da hadde det vel vært logisk at den neste het #2?
Men slik blir det ikke – for nå har det lekket ut bilder av #3 på Carnewschina.com. Opphavet for lekkasjen er kinesiske myndigheter med ansvar for typegodkjenningen.
«Nye» Smart er et samarbeid mellom Mercedes og Volvo-eier Geely og skal bestå av en serie elbiler bygget i Kina på Geelys SEA-plattform.
Plattformen ligger også under Smart #1 samt modeller som Volvo EX90, Polestar 3, Lotus Eletre og en rekke kinesiske modeller vi foreløpig ikke har sett i Norge.
Designmessig følger #3 i samme fotspor som #1 som etter planen skal lanseres inneværende år. Det gjelder blant annet front og hekk, dørhendler som foldes ut og logoer på C-stolpene.4
Men Smart #3 får et mer sporty design takket være takbuen som skrår ned i bakkant.
Tiden da Smart var synonymt med kompakt er definitivt forbi. De fysiske målene på #3 er en lengde på 440 centimeter, en bredde på 184 og en høyde på 156 cm over en akselavstand på 278,5 cm. Dermed befinner vi oss i omtrent samme landskap som f.eks. Volvo C40.
Ifølge Carnewschina.com har bilen en egenvekt på 1740-1890 kg, avhengig av utstyrsnivå, og kan trekke tilhenger på inntil 1600 kg.
Drivlinjene tilsvarer de som tilbys i Smart #1 – modeller med bakhjulsdrift får en effekt på 200 kW/272 hk mens de med firehjulsdrift og en motor på hver aksel varter opp med 315 kW/428 hk.
Smart #3 forventes på markedet i 2024.